شناسهٔ خبر: 66929909 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جانشین وزیر فرهنگ مطرح کرد؛

مرام شهيدان خدمت ادامه خواهد يافت

صاحب‌خبر -
مرام شهيدان خدمت ادامه خواهد يافت
خبرگزاری آریا - سوگواره فرهنگی و هنری «رسم خدمت»، عرض ارادت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه آذربایجان شرقی به ساحت شهدای خدمت و هم آفرینی هنری در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی و گرافیک باحضور جانشین وزیر فرهنگ در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد.

به‌‌گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی، امور استان‌ها و مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد هاشمی عصر روز چهارشنبه‌ _ 9 خرداد _ در همایش بزرگ اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان با عنوان «رسم خدمت» گفت: تصور نبود تک به تک این شهدای عزیز برای ما بسیار سخت و سنگین است. این مصیبت ملی برای مردم تبریز، داغ سنگین تری دارد گویا این شهر با از دست دادن شهید آیت الله آل هاشم، داغ یتیمی به خود دیده است.
وی افزود: دلم پر می‌کشید تا در سفرم به تبریز و یا تهران، شهید آیت الله آل هاشم را دقایقی ببینیم و با هم گفتگو کنیم. آخرین بار در دیدار کارگزاران با رهبر معظم انقلاب بود که ایشان را دیدم که مثل همیشه با روی گشاده و نگاه دوست داشتنی گرم صحبت شدند.
وی ادامه داد: این شهید عزیز، مصداق یک امام جمعه تراز انقلاب بود و حضورش به عنوان امام جمعه مغتنم و معتبر شهر به کسوت امامت جمعه اعتبار بخشید. روحیه مدارای ایشان بر مدار حق و رفتار متمایز و ممتازی از ایشان جلوه می‌داد. حاج آقا به رسم شهادت از این دنیا رفت اما اگر به رسم معمول هم می‌رفت باز شهید بود.
هاشمی در خصوص شهید مالک رحمتی نیز گفت: این شهید در چند ماه گوی سبقت خدمت به مردم را از تمامی هم ترازان و هم صنف‌های خود در سراسر کشور ربوده و به یک نماد و تراز تبدیل شده بود که همه از او اسم می‌بردند.
وی افزود: او با یک تجربه ملی و داشتن ذهنی جوان و خلاق و با برنامه وارد شهر شد و وقت را تلف نکرد و گام به گام در مسیر مدیریت و دلبری از مردم حرکت کرد. هنوز هم برای من جای تعجب داشت که یک پست در فضای مجازی یکی از رسانه‌های بیگانه و معاند درباره این شهید بیش از 6 هزار و 500 پیام مثبت دریافت کرده بود. پیام‌هایی از مردم عادی این استان که نتوانستند از عقل و انصاف دور شوند و به نیکی از او یاد کردند.
وی درباره شهید موسوی نیز اظهار کرد: ما رفاقت 15 ساله داشتیم. او فردی بسیار دوست داشتنی بود که حتی درفیلم‌هایی که به تازگی از او منتشر می‌شود، می‌توان مشاهده کرد. شهید موسوی، آماده شهادت و فداکاری بود و یک نمونه پاسدار واقعی که این چنین خود را به غافله شهدا رساند.
جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شهید امیرعبداللهیان نیز گفت: او مرد میدان دیپلماسی و نه صرفا میز دیپلماسی بود. یاور و عزیز و حامی کودکان مظلوم غزه بود. اولین صحنه‌ای که از این شهید در دنیای برزخی می‌بینم، خیل عظیم شهدای فلسطینی است که به استقبال او می‌روند. او با اندیشه دیپلماسی، عزت و اقتدار اسلامی و برخاسته از گفتمان مقاومت در میز مذاکره می‌نشست و کارهایی کرد که بسیاری با هزاران ادعا نکردند.
وی ادامه داد: شهید رئیسی عزیز، در جان و ذاتش بی ادعا و بی ریا برای مردم بود. عاشق مردم بود و مسئله نخست برایش کرامت مردمی بود. شهادت می‌دهم که هیچوقت مصلحت کشور و احکام الهی را پای مباحث مصلحتی رای آوری و امثال آن ذبح نکرد. مماشات و مصلحت‌های منافقانه نداشت. ما واقعا بزرگترین و اصلی ترین حامی خود در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه را از دست دادیم.
وی افزود: شهیدان رجایی و بهشتی را در شهید رئیسی می‌دیدیم. سه سال رئیس قوه مجریه بود اما در 40 سال گذشته در مناسک متعدد به مردم خدمت کرده بود. هرجا که او حضور داشت، یادگار خدمت و خستگی ناپذیری است. امروز داغدار هستیم اما این مسیر ادامه خواهد داشت و این راه و مکتب مردم داری و خدمت صادقانه در دولت آینده که به دست مردم رقم می‌خورد، برقرار خواهد بود.
هاشمی اظهار کرد: حضور مردم در مراسم تشییع و تکریم شهدای خدمت، بسیار نادر و نشانگر یک انتخاب مردمی نسبت به حکمرانان برگزیده دینی و اسلامی بود. ما در این پرواز آسمانی، رییس جمهور، امام جمعه، استاندار، مسئول دیپلماسی و پاسدار داشتیم یعنی یک بسته کامل از بخش‌های مختلف حکمرانی و مردم، این جمع خادم را تکریم کرده و این سرمایه اجتماعی را به رخ جهانیان کشیدند.
گفتنی است سوگواره فرهنگی و هنری «رسم خدمت»، عرض ارادت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه آذربایجان شرقی به ساحت شهدای خدمت و هم آفرینی هنری در رشته های خوشنویسی، نقاشی و گرافیک با حضور سید محمد هاشمی،جانشین وزیر و معاون حقوقی،امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،مهدی رمضانی چابک،مدیرکل دفتر هماهنگی امور استانها و سیدمحمدحسین بلاغی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد.
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا علیه السلام و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به تبریز، در منطقه ورزقان آذربایجان‌شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمامی همراهانش به مقام رفیع شهادت نائل شد.
آیت الله آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان‌شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

نظر شما