شناسهٔ خبر: 66928096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مرام شهیدان خدمت ادامه خواهد یافت

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضور هنرمندان در تکریم و تشییع پیکر مطهر ایشان نشان داد ما در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه بزرگ‌ترین حامی خود را از دست دادیم؛ مرام شهیدان خدمت ادامه خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سیدمحمد هاشمی عصر امروز _چهارشنبه، نهم خرداد _ در همایش بزرگ اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان با عنوان «رسم خدمت» اظهار کرد: شهادت خادمان ملت موجب غمی عمیق در دل مردم ایران شد که این اندوه ملی برای مردم شریف آذربایجان‌شرقی داغ مضاعفی است.

وی با اشاره به شخصیت والای شهید آیت‌الله آل‌هاشم افزود: ایشان مصداق تمام جمعه تراز و معتبر انقلاب بودند که حضورشان در این کسوت مغتنم بود و اعتبار امامت جمعه با روحیه مدارا بر مدار حق ایشان، ممتاز و متمایز جلوه کرده بود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی و شهید آیت‌الله آل‌هاشم تجسم حدیث مَنْ عَاشَ مُدَارِیا مَاتَ شَهِیدا از پیامبر اکرم (ص) بودند.

هاشمی در خصوص شخصیت تلاشگر شهید مالک رحمتی گفت: تجربه مدیریتی ایشان در سطح ملی، شخصیتی مدیر و مردم‌دار از ایشان به ارمغان آورده بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روح شهیدان مظلوم غزه میزبان شهید حسین امیرعبدالهیان خواهند بود، گفت: اندیشه دیپلماسی، اقتدار اسلامی و گفتمان مقاومت ایشان ناشی از شخصیتی بود که بدون دوگانگی گفتمانی پای منافع ملت ایستاده بود.

جانشین وزیر و معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه شهید آیت‌الله رئیسی به کرامت مردم را یکی از شاخصه‌های اساسی حکمرانی ایشان دانست و گفت: حضور هنرمندان در تکریم و تشییع پیکر مطهر ایشان نشان داد ما در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه بزرگ‌ترین حامی خود را از دست دادیم.

هاشمی ملت ایران را داغدار و امیدوار توصیف کرد و اذعان کرد: سرمایه اجتماعی ملت ایران در آن پرواز آسمانی به رخ جهانیان کشیده شد و حماسه بزرگ مردم در تکریم و تشییع پیکر این شهیدان خادم مردم نشان داد با انتخاب مردم مرام شهیدان خدمت ادامه خواهد یافت.

نظر شما