شناسهٔ خبر: 67319615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستیار رییس جمهور شهید: «مالک» خط «باکری» را تکرار کرد

مراغه- ایرنا- دستیار رییس‌جمهور شهید در امر مردمی‌سازی دولت گفت: شهید «مالک رحمتی» خط شهید «مهدی باکری» را تکرار کرد و نشان داد که انقلاب امام خمینی (ره) باکری‌ساز است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا «سید احمد عبودتیان» شنبه‌شب در آیین گرامیداشت شهدای خدمت و جهاد تبیین که در مسجد «شریعت‌آباد» مراغه برگزار شد، افزود: مالک به عنوان الگو باید در تمام پایگاه‌های زادگاهش مراغه تکثیر شود و راهش ادامه یابد.

وی به انتخابات پیش‌رو هم اشاره و اضافه کرد: اگر در ایران تزلزل شود، اولین کتک را بچه‌های غزه می‌خورند؛ دعوای امروز، دعوای چپ و راست نیست بلکه دعوای تمدنی و دعوای کشوری است که در نوک قله قرار دارد.

وی با بیان اینکه شهید رحمتی با همان الگوی خدمتگزاری شهید جمهور پیش می‌رفت، افزود: سیره‌ این جوان انقلابی شباهت بسیاری به شهید آیت‌الله رییسی داشت و راهش باید ادامه یابد.

«عبودتیان» با بیان اینکه شهید جمهور مدیریت دینی را به نمایش گذاشت، اضافه کرد: وقتی کاری بین خواص و توده مردم مورد بحث بود، توده را می‌پذیرفت و به سفارش امیرالمومنین(ع) عمل می‌کرد.

وی ادامه داد: اعتقاد شهید جمهور به خدا موجب شده بود تا مردم را خلیفه بداند و هیچگاه از آنان خسته نشود؛ بر همین اساس اگرچه دولت را در شرایط بسیار وخیم تحویل گرفت اما به عشق خدمت به ملت، موانع را یکی پس از دیگری از پیش‌رو برداشت.

دستیار رئیس‌جمهور شهید در امر مردمی‌سازی دولت اضافه کرد: شهید جمهور از ۵۰ هزار شرکت راکد بازدید و ۹ هزار مورد از آنها را در مدت زمانی اندک احیا کرد که یکی از آنها ماشین‌سازی بود.

دستیار رییس جمهور شهید: «مالک» خط «باکری» را تکرار کرد عبودتیان: مالک نشان داد که انقلاب امام خمینی(ره) باکری‌ساز است

«عبودتیان» ادامه داد: مراغه شهر جوانمردی است که با وجود جوانی، تا قایم مقامی آستان قدس پیش رفت و مساله اول وی هم به مانند شهید جمهور خدمت به مردم بود.

وی با بیان اینکه شهید رییسی کشور را در فضایی آرام مدیریت می‌کرد، اظهار کرد: شهید رییسی به وعده الهی ایمان داشت و نماد مدیریت دینی بود.

وی اضافه کرد: شهید جمهور در ۶۳ سالگی روزی ۱۸ ساعت کار می‌کرد، روزه مستحبی هم می‌گرفت و با وجود مشغله کاری نافله را هم می‌خواند؛ جلسات حل مساله ایجاد کرده بود و دستاوردهای بزرگی در عرصه دیپلماسی داشت.

«عبودیتان» تصریح کرد: شهید جمهور نقدها را می‌شنید و همواره می‌گفت صداقت کلام مردم برای من مهمتر است؛ در آستان قدس رضوی، قوه قضاییه و دولت، اولویت اولش چک کردن کار مردم بود.

به گفته وی شهید رییسی در عرض کمتر از سه سال ۵۰ درصد از مشکلات آب کشور را حل کرد و بر همین اساس مردم نباید اجازه دهند که راه مالک و شهید رییسی خاطره شود و انقلاب دست کسانی بیافتد که ۱۰ سال کشور را به رکود کشیدند.

وی این را هم بیان کرد که شهید رییسی و یارانش با شهادت خودشان سرمایه اجتماعی را تقویت کردند و تاوان ۱۰ سال عقب‌ماندگی را دادند.

دستیار رئیس‌جمهور شهید در امر مردمی‌سازی دولت اظهار کرد: کشور مشکلات زیادی دارد اما باید به این موضوع هم توجه شود که شهید رییسی کشور را در چه شرایطی تحویل گرفت.

به گزارش ایرنا مسجد شریعت‌آباد مراغه همان مسجدی است که شهید مالک رحمتی از کودکی در فضای معنوی آن سر به مهر نهاد و وقتی پا به سن جوانی گذاشت، برادرش تابلویی از تصاویر شهدای محله را در داخل این مسجد نصب کرد تا جوانان برای پیوستن به جمع آن شهدا رقابت کنند و مالک اولین جوانی است که تصویرش در این تابلو نقش بست.

نظر شما