شناسهٔ خبر: 67319688 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید ۱۰ درصد عدس کشور در ورزقان

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی ورزقان از تولید ۱۰ درصد عدس کشور در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

تولید ۱۰ درصد عدس کشور در ورزقان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی ،جلالی گفت: سطح زیر کشت عدس در شهرستان ورزقان ۱۲ هزار و ۹۲۰ هکتار است که در تناوب با غلات کشت می‌شود.

 جلالی اظهار کرد: عدس از محصولات اصلی زراعی شهرستان ورزقان است و این شهرستان رتبه اول در سطح استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد عدس کشور در شهرستان ورزقان تولید می‌شود ادامه داد: امسال ۱۲ هزار و ۹۲۰ هکتار از مزارع عدس شهرستان در قالب طرح جهش تولید در دیمزار‌ها کشت شده است و کشاورزان طرف قرارداد از توصیه‌های آموزشی ترویجی و توزیع رایگان کود‌های بذر مال و اسید آمینه بهره بردند.

جلالی بیان کرد: برای افزایش نفوذ دانش بین کشاورزان عدس‌کار مدیریت جهادکشاورزی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله روز مزرعه برای بهره برداران کرده است تا بدین طریق با روش‌های مکانیزه کشت این محصول آشنا شوند.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ورزقان خاطرنشان کرد: هدف اصلی از برگزاری رویداد روز مزرعه آشنایی کشاورزان با ارقام جدید عدس، کشت مکانیزه و تاریخ مناسب کشت عدس است که در روز مزرعه به صورت عملی وضیعت رشد ارقام جدید که شامل ارقام صنا و بیله سوار است را مشاهده می کنند.

نظر شما