شناسهٔ خبر: 67277576 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی انجام شد؛

چاپ مجموعه دیگری از برگزیدگان جشنواره خاتم

صادق وفایی

مجموعه‌داستان «خانه حاج‌قاسم کجاست؟» شامل آثار برگزیده و تقدیری جشنواره داستان‌نویسی خاتم توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و راهی بازار نشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه‌داستان «خانه حاج‌قاسم کجاست؟» شامل آثار برگزیده و تقدیری هشتمین‌جشنواره داستان‌نویسی خاتم به‌تازگی توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب دربردارنده ۵ داستان با عناوین «خانه حاج‌قاسم کجاست؟»، «من اسم نداشتم»، «داستان طنز ابوخبر»، «کوچه مشرف به بازار» و «نقش بر سنگ» است.

«خانه حاج قاسم کجاست» نوشته معصومه عیوضی رتبه اول جشنواره داستان‌نویسی خاتم را آورده و «من اسم نداشتم» نوشته مریم خلفی نیز یکی از آثار شایسته تقدیر این‌جشنواره بوده است. داستان‌های «ابوخبر» نوشته مسعود صفری و «کوچه مشرف به بازار» نوشته ابوالفضل رحمان‌زاده هم در این‌رویداد به‌عنوان آثار شایسته تقدیر معرفی شده‌اند. داستان «نقش بر سنگ» هم نوشته هدا حشمتیان است.

در قسمتی از داستان «ابوخبر» از این‌کتاب می‌خوانیم:

ابوالهول که یکه خورده بود، از ابوخبر فرصت خواست. سپس به بالای احد رفت و یک‌ساعت متوالی گریه کرد و خودش را لعنت نمود. بعد با خودش فکر کرد که کاش در کودکی با خنجرش کار ابوخبر را تمام کرده بود. سپس به پایین آمد و چند بسته خرمای خشتی و خرمای آلویی و خرمای یثربی به‌عنوان حق‌السکوت به ابوخبر داد و زمین خدمت ببوسید و رفت.

ولی ابوالهول راست می‌گفت. در شهر پیچیده بود که ابوخبر رئیس مافیای قبایل است و برخی او را جادوگر می‌پنداشتند.

این‌کتاب با ۴۸ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما