شناسهٔ خبر: 66912423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش بینی تولید بیش از ۲۶۱ هزار تن محصول چغندرقند در میاندوآب 

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از پیش بینی تولید بیش از ۲۶۱ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع این شهرستان خبر داد

صاحب‌خبر -
پیش بینی تولید بیش از ۲۶۱ هزار تن محصول چغندرقند در میاندوآب 
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا مقدم در بازدید از مزارع چغندرقند این شهرستان گفت: امسال ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به کشت محصول چغندرقند اختصاص یافت که پیش بینی می‌شود بیش از ۲۶۱ هزار تن چغندرقند از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.
وی افزود: به دلیل وجود کارخانه قند در شهرستان میاندوآب که با سابقه فعالیت ۹۰ ساله از قدیمی‌ترین صنایع جذب محصولات کشاورزی در شهرستان است، کشت چغندرقند در این شهرستان سابقه‌ای دیرینه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب یادآور شد: در راستای سیاست‌های ستاد احیاء دریاچه ارومیه و بمنظور ارتقاء بهره وری آب، ۵۶۰ هکتار از مزارع چغندرقند با آرایش ۶۰×۴۰ کشت شده است. همچنین با جذب یک دستگاه ردیفکار ۸ ردیفه چغندرقند با آرایش۵۰×۲۵ از محل اعتبارات الگوی کشت، که همزمان با کشت، قابلیت تجهیز مزارع به نوار آبیاری تیپ را نیز دارد، در سال آینده توسعه و ترویج این الگوی کشت را در راستای کاهش مصرف آب در زراعت محصول چغندرقند در اولویت قرار می‌دهیم.
وی عنوان کرد: بمنظور مدیریت مصرف آب در زراعت محصول چغندرقند، ترویج استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری بویژه استفاده از نوار آبیاری تیپ را در دستور کار قرار داده ایم و در همین راستا یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول به سیستم آبیاری بارانی و ۴۵ هکتار نیز به نوار آبیاری تیپ مجهز شده است که درصدد افزایش تجهیز مزارع چغندرقند به نوار آبیاری تیپ هستیم.
مقدم ادامه داد: امسال قیمت خرید تضمینی محصول چغندرقند توسط کارخانه قند، به ازای هر کیلوگرم با عیار ۱۶ درصد ۳۹ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام شده است.

نظر شما