شناسهٔ خبر: 66900946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهارهزار و ۲۰۰ هکتار زمین در میاندوآب به کشت چغندر اختصاص یافت

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: امسال چهارهزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت محصول چغندرقند اختصاص یافته که پیش بینی می شود ۲۶۱ هزار تُن محصول از آنها برداشت شود.

صاحب‌خبر -

رضا مقدم روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کشت چغندرقند در میاندوآب به دلیل وجود کارخانه قند ۹۰ ساله، سابقه ای دیرینه دارد.

وی اضافه کرد: امسال همچنین در راستای سیاست های ستاد احیای دریاچه ارومیه و به منظور ارتقای بهره وری آب، کاشت با روش های نوین در صدها هکتار از مزارع چغندرقند میاندوآب اجرایی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب ادامه داد: همچنین یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول به سیستم آبیاری بارانی و ۴۵ هکتار نیز به نوار آبیاری تیپ مجهز شده است که درصدد افزایش تجهیز مزارع چغندرقند به نوار آبیاری تیپ هستیم.

مقدم افزود: امسال قیمت خرید تضمینی محصول چغندرقند توسط کارخانه قند، به ازای هر کیلوگرم با عیار ۱۶ درصد ۳۹ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام شده‌ است.

به گزارش ایرنا، چغندرقند جزو گیاهان یک ساله است که هر سال در فروردین ماه به صورت مکانیزه کشت می شود و برداشت آن از ۱۵ شهریور آغاز می شود و تا پایان آذرماه ادامه می یابد.

شهرستان میاندوآب دارای ۴۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی، شامل ۳۷ هزار هکتار اراضی زراعی و ۸ هزار هکتار باغی، ۲۶ هزار بهره بردار بخش کشاورزی است و سالانه بیش از ۸۷۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود.

البته چغندرقند یک محصول پرآب بر به شمار می رود که باید با روش های مختلف، از مصرف آن کاست تا مزایای اقتصادی لازم را داشته باشد.

نظر شما