شناسهٔ خبر: 66917553 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اختصاص چهارهزار و ۲۰۰ هکتار زمین در میاندوآب به کشت چغندر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب با بیان اینکه امسال چهارهزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت محصول چغندرقند اختصاص یافته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۶۱ هزار تُن محصول از این اراضی برداشت شود.

صاحب‌خبر -

اختصاص چهارهزار و ۲۰۰ هکتار زمین در میاندوآب به کشت چغندر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ رضا مقدم، با اشاره به اینکه کشت چغندرقند در میاندوآب به دلیل وجود کارخانه قند ۹۰ ساله، سابقه ای دیرینه دارد، افزود: امسال در راستای سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه و به منظور ارتقای بهره‌وری آب، کاشت چغندرقند با روش‌های نوین در صدها هکتار از مزارع میاندوآب اجرایی شده است.

مقدم اظهارکرد: همچنین یک‌هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی زیرکشت این محصول به سامانه آبیاری بارانی و ۴۵ هکتار هم به نوار تیپ مجهز شده است که درصدد افزایش تجهیز مزارع چغندرقند به نوار آبیاری تیپ هستیم.

وی افزود: امسال قیمت خرید تضمینی محصول چغندرقند توسط کارخانه قند، به ازای هر کیلوگرم با عیار ۱۶ درصد ۳۹ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام شده‌ است.

شهرستان میاندوآب دارای ۴۵ هزارهکتار اراضی کشاورزی، شامل ۳۷ هزار هکتار اراضی زراعی و هشت هزارهکتار باغی است و سالانه بیش از ۸۷۴ هزارتن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود.

نظر شما