شناسهٔ خبر: 67002625 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد:

افتتاح ۱۸ طرح آبیاری نوین در میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: ۱۸ طرح اجرای سیستم نوین آبیاری هم‌زمان با هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

افتتاح ۱۸ طرح آبیاری نوین در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رضا مقدم با اشاره به برگزاری جلسه ستاد بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته هم‌زمان با هفته جهاد کشاورزی ۱۸ طرح اجرای سیستم نوین آبیاری در مجموع به مساحت بیش از ۵۹ هکتار و با صرف اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: ۸۵ درصد اعتبار لازم برای اجرای این پروژه‌ها از محل اعتبارات بلاعوض دولتی به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال تأمین شده است.

وی گفت: هدف از اجرای این ۱۸ پروژه افزایش راندمان آب آبیاری و صرفه‌جویی در مصرف آب، سهولت انجام عملیات زراعی، ارتقای عملکرد در واحد سطح و افزایش درآمد کشاورزان است.

مقدم با بیان اینکه این ۱۸ پروژه در اراضی کشاورزی ۱۴ روستای میاندوآب اجرا می‌شود، تصریح کرد: با آغاز بهره‌برداری از این طرح‌ها علاوه بر میزان ۲۶۶ هزار مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی، برای ۳۱ نفر به‌صورت مستقیم و پایدار زمینه اشتغال فراهم شده و تعداد ۲۶ خانوار نیز از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ سالروز تأسیس جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) است، افزود: به همین مناسبت از ۲۱ تا ۲۷ خردادماه، به نام «هفته جهاد کشاورزی» نام‌گذاری شده و در شهرستان میاندوآب نیز برنامه‌های متنوعی به مناسبت این ایام برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر تبیین دستاورد‌های دولت در حوزه توسعه پایدار بخش کشاورزی در این ایام، گفت: برگزاری آیین بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی، عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدای، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و امام‌جمعه شهرستان، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، برپایی نشست خبری، ملاقات مردمی مدیر، مراسم روز مزرعه و ارائه خدمات رایگان توسط شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای فنی و مهندسی کشاورزی این شهرستان در طول هفته جهاد کشاورزی از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در میاندوآب است.

نظر شما