شناسهٔ خبر: 66963518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مبارزه با عوامل خسارتزا در ۴۲۲ هزار هکتار از مزارع غلات آذربایجان‌غربی انجام شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز طی سال جاری در ۴۲۲ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرشته صادقی نسب در بازدید از مزارع حوزه عمل شهرستان ارومیه افزود: ۲۵۷ هزار هکتار مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو و بیش از ۱۴۹ هزار هکتار مبارزه با آفت سن در مزارع آذربایجان غربی در سال زراعی جاری محقق شده است.
وی اضافه کرد: با تلاش شبانه روزی کارشناسان شبکه‌های مراقبت استان تا کنون در سطح بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع علیه بیماری‌های برگی سمپاشی انجام گرفته است.
صادقی نسب اظهار کرد: از این سطح ۱۱ هزار هکتار مربوط به مبارزه شیمیایی با بیماری زنگ زرد بوده است، همچنین ردیابی و پایش آفت قرنطینه‌ای کرم برگخوار پاییزه و تعیین تراکم پوره سن غلات در تمامی مزارع در حال انجام است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: برای دستیابی به حداکثر عملکرد نیاز به مراقبت مزارع و سمپاشی علیه آفات و بیماری‌های قارچی است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم در حاشیه این بازدید با بیان اینکه گندم محصول استراتژیک منطقه محسوب می‌شود، گفت: به منظور حفظ و تدوام تولید، کارشناسان پهنه لازم است حضور مداوم در مزرعه داشته و نظارت و ارائه مشاوره فنی به کشاورزان، مساله یابی و پیگیری مبارزه با عوامل خسارت زای گیاهی را در اولویت قرار دهند و پایش مزارع باید به صورت مستمر انجام شود.
مهدیه فلاح در خصوص آلودگی مزارع با علف هرز چاودار گفت: شرایط آب و هوایی سال زراعی جاری باعث گسترش این علف هرز در مزارع غلات شده است و برای کنترل آن ضمن رعایت تناوب، استفاده از بذور گواهی شده و خوشه چینی و حذف بوته‌ها در مزرعه بایستی در حاشیه مزارع نیز به مبارزه با این علف هرز پرداخت تا میزان خسارت آن در سال زراعی آتی کاهش یابد.

نظر شما