شناسهٔ خبر: 66911705 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

افزایش چشمگیر دریافت تابعیت آلمان

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره آمار فدرال آلمان، شمار شهروندان خارجی که در سال ۲۰۲۳ تابعیت آلمان را دریافت کرده‌اند افزایش چشمگیری داشته است.
طبق این آمار، در سال گذشته به ۲۰۰ هزار و ۱۰۰ شهروند خارجی تابعیت کشور آلمان داده است. این میزان، نمایان‌گر رشد ۱۹ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۲ است.
ثبت آمار مذکور در طول یک سال، تاکنون بی‌سابق بوده به عنوان یک رقم "رکوردی" محسوب می‌شود. این آمار از سال ۲۰۰۰ به طور رسمی توسط نهادهای دولتی در آلمان ثبت می‌شوند.
گفته شده است که در سال ۲۰۲۳ شهروندان ۱۵۷ کشور مختلف در جهان تابعیت آلمان را دریافت کرده‌اند و در بین آنها سهم اتباع سوری، ترکیه‌ای، عراقی، رومانیایی و افغانستانی بیشتر از سایر متقاضایان دریافت ملیت آلمانی بوده است.بر اساس این گزارش، میانگین سنی افرادی که در سال گذشته تابعیت آلمان را گرفته‌اند ۲۹.۳ سال بوده است و "جوان‌تر" از میانگین سنی کل جمعیت در آلمان محسوب می‌شود. این گزارش همچنین حاکی از آن است که ۴۵ درصد این افراد زن هستند.
بر اساس آمار منتشر شده، اتباع سوری گسترده‌ترین گروه را در میان افرادی که سال گذشته "آلمانی شده‌‌اند"، تشکیل می‌دهند و با افزایش ۵۶ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۲، بیش از یک سوم دریافت‌کنندگان تابعیت آلمانی در سال ۲۰۲۳ بوده‌اند.در بیانیه اداره  آمار فدرال آلمان در این مورد آمده است: «شمار بالای اتباع سوری در دریافت تابعیت آلمان ناشی از میزان بالای مهاجرت شهروندان این کشور در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ است. این افراد اکنون به طور فزاینده‌ای شرایط لازم برای دریافت تابعیت که به ویژه مهارت‌ زبانی و حداقل مدت اقامت است را برآورده می‌کنند.»گفته شده است که شمار اتباع عراقی که در سال گذشته موفق به دریافت ملیت آلمان شده‌‌اند ۵۷ درصد افزایش یافته است. در عین حال شمار اتباع افغانستانی نیز در این مورد ۵۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ بوده است.
بنا بر گزارش مزبور، به ۵ هزار و ۹۰۰ شهروند اوکراینی نیز در سال ۲۰۲۳ تابعیت آلمان داده شده است و سهم آنها در این آمار بالغ بر ۳ درصد بوده است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما