شناسهٔ خبر: 66906554 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

اتفاقات قزوین، کار را به هفته آخر کشاند

استقلال 1 - 0 گل‌گهر: تلخ‌ترین برد فصل!

استقلال موفق شد با یک گل از سد میهمان خود گل‌گهر عبور کند اما پیروزی پرسپولیس مقابل شمس آذر، کام آبی‌ها را تلخ کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در دیداری از هفته بیست و نهم لیگ برتر موفق شد با یک گل از سد گل‌گهر عبور کند اما پیروزی پرسپولیس در قزوین، شیرینی برد آبی‌ها را از بین برد و حالا آنها در انتظار یک معجزه در هفته بعد هستند تا عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.

ویدئو: 334064

برخلاف تصور، این گل‌گهر بود که توانست نخستین موقعیت‌های جدی بازی را خلق کند. ابتدا شوت ابوالفضل رزاق‌پور را حسینی با واکنشی به موقع راهی کرنر کرد و در ادامه نیز چند حمله سیرجانی‌ها از دست رفت.

با وجود اینکه استقلال مالک توپ و میدان بود، اما آبی‌ها برای خلق اولین فرصت خود 35 دقیقه منتظر ماندند. در این لحظه، شلیک دیدنی ماشاریپوف را رزاق‌پور با حضور به موقع روی خط دروازه، با ضربه سر راهی کرنر کرد. ضربه ارسالی نیز به سلیمی رسید که توپ روی پای او جفت و جور نشد.

سرانجام استقلال موفق شد در وقت‌های تلف شده به گل نخست بازی دست یابد. ارسال صالح حردانی در درون محوطه جریمه به گوستاوو بلانکو رسید و او با کنترل سینه، توپ را برای روزبه چشمی کاشت و این بازیکن نیز با ضربه بغل پا، گل نخست را به ثمر رساند.

در وقت‌های اضافه نیمه نخست، روبرتو تورس در محوطه جریمه صاحب فرصت شد که ضربه او را حسینی راهی کرنر کرد و در نهایت نیز نیمه نخست این بازی با پیروزی یک بر صفر استقلال به پایان رسید.

در نیمه دوم، آبی‌ها نخستین موقعیت را خلق کردند. ضربه ایستگاهی زبیر نیک نفس را اخباری راهی کرنر کرد. در ادامه نیز روبرتو تورس از گوشه محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه او به شکل خطرناکی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

بلانکو می‌توانست در دقیقه 66 حساب کار را دو بر یک کند. او در موقعیت تک به تک با اخباری قرار گرفت که ضربه بد او را اخباری با واکنش به موقع راهی کرنر کرد. گل‌گهر در ادامه صاحب سه موقعیت خطرناک شد که ضربات سحرخیزان، عاشوری و کاظمین راهی به درون چهارچوب پیدا نکرد.

استقلال در وقت‌های تلف شده دو موقعیت خوب به دست آورد که رمضانی و سلمانی در مصاف تک به تک با اخباری ناکام بودند تا این بازی در نهایت با پیروزی یک بر صفر آبی پوشان به پایان برسد و با توجه به پیروزی پرسپولیس در قزوین، صدر همچنان در اختیار سرخ‌پوشان باقی بماند.

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های استقلال و گل‌گهر را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:

بازی از هفته بیست و نهم – بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر ایران 
سه‌شنبه: 1403/3/8 ؛ ساعت: 20 
ورزشگاه: آزادی تهران / 40 هزار تماشاگر 
گروه داوری: وحید کاظمی / کمک‌ها: حسن انتظاری، علیرضا مرادی؛ داور چهارم: امیرسامان سلطانی / ناظر: یدالله جهانبازی

ترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی، ایمان سلیمی، زبیر نیک نفس، روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، رافائل سیلوا، آرش رضاوند (59- امید حامدی‌فر)، جلال‌الدین ماشاریپوف، مهرداد محمدی (59- پیمان بابایی) و گوستاوو بلانکو
سرمربی: جواد نکونام

2027574

ترکیب گل‌گهر:
محمدرضا اخباری، ابوالفضل رزاق‌پور، علیرضا آرتا، سامان فلاح، بهنام برزای، عباس شرفی (46- قائم اسلامی‌خواه) (67- نوید عاشوری) روبرتو تورس، احمدرضا زنده‌روح، اریک باگناما بوکوم (87- پوریا لطیفی‌فر)، امیررضا اسلام‌طلب (46- مسعود کاظمین)، سعید سحرخیزان
سرمربی: ماریوس اوزونیدوس

️شرح گل:

استقلال یک – صفر گل‌گهر (دقیقه 2+45: روزبه چشمی): ارسال صالح حردانی به روی دروازه با کنترل سینه بلانکو برای چشمی همراه شد و این بازیکن با یک ضربه بغل پای دیدنی، توپ را وارد دروازه کرد تا بازی یک بر صفر شود.

ویدئو: 334033

لحظات حساس:

دقیقه 8: شوت خطرناک و راه دور ابوالفضل رزاق‌پور با واکنش دیدنی سیدحسین حسینی همراه شد که سنگربان آبی‌ها در ادامه به تیرک دروازه برخورد کرد و برای لحظاتی روی زمین افتاد.

دقیقه 35: شوت دیدنی و محکم ماشاریپوف از پشت محوطه جریمه را رزاق‌پور به شکل عجیبی و با سر از روی خط دروازه برگشت داد و راهی کرنر کرد.

ویدئو: 334030

دقیقه 35: ارسال کرنر جلالی مقابل دروازه به سلیمی رسید که ضربه ضعیف او به بیرون رفت.

دقیقه 4+45: یک ارسال از سمت چپ به روی دروازه در تیر دوم به روبرتو تورس رسید که شوت او پس از برخورد به جلالی تغییر مسیر داد و حسینی با واکنش دیدنی، توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 49: استقلال صاحب یک ضربه کاشته شد که ارسال زبیر نیک نفس را اخباری راهی کرنر کرد.

دقیقه 61: تورس از گوشه محوطه جریمه با یک ضربه فنی دروازه استقلال را تهدید کرد که شوت او به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 66: گوستاوو بلانکو در موقعیت تک به تک با محمدرضا اخباری قرار گرفت که ضربه او را سنگربان گل گهر راهی کرنر کرد.

دقیقه 66: ارسال کرنر جلالی با ضربه سر بلانکو به بیرون رفت.

دقیقه 75: ارسال تورس به روی دروازه با ضربه سحرخیزان همراه شد که حسینی توپ را مهار کرد.

دقیقه 76: مسعود کاظمین از سمت راست با عبور از روزبه چشمی وارد محوطه جریمه شد که ضربه خطرناک او به تور کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه 79: شوت نوید عاشوری از پشت محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 90+3: شوت راه دور بلانکو را اخباری مهار کرد.

دقیقه 90+8: روی پاس در عمق دیدنی حردانی، این‌بار رمضانی با اخباری تک به تک شد که ضربه این بازیکن را اخباری دفع کرد.

دقیقه 90+9: پاس در عمق ماشاریپوف به سلمانی رسید که شوت او را اخباری راهی کرنر کرد.

🟡کارت‌های زرد:

علیرضا ارتا (83)

ایمان سلیمی (85)

در حاشیه:

* از آنجایی که باید دیدارهای سرخابی‌ها به صورت همزمان آغاز شود، بازی استقلال به دلیل مشکل در یکی از پروژکتورهای استادیوم قزوین در دیدار پرسپولیس و شمس آذر، با تأخیر 20 دقیقه‌ای آغاز شد.

* وریا غفوری، کاپیتان سابق استقلال، برای حمایت از تیمش در استادیوم حضور پیدا کرده است.

* بیش از 40 هزار هوادار استقلال در ورزشگاه حضور یافتند تا استقبال بسیار خوبی از این مسابقه صورت بگیرد.

* در دقیقه 12 مسابقه ناگهان هواداران حاضر در استادیوم به شادی پرداختند و پیمان یوسفی گزارشگر مسابقه تصور می‌کرد که شمس آذر در بازی همزمان موفق به گلزنی شده است.

2027575

* پیش از بازی در هتل محل اقامت دو تیم، اعضای استقلال و گل‌گهر با یکدیگر گفت‌وگو می‌کردند.

* مهدی پاشازاده، علی لطیفی، آرش برهانی، وریا غفوری، چهار پیشکسوت استقلال تماشاگر این دیدار هستند.

* برای این مسابقه حدود 50 هزار قطعه بلیت فروخته شده است.

* پیش از آغاز بازی، پلاکاردی با شعار "ایران کشور حساس به آب، سهم هر شهروند 130 لیتر در شبانه روز" به نمایش درآمد.

2027576

* مهران گلزاری، کاپیتان گل‌گهر که به تازگی از بند مصدومیت رها شده، علیرضا علیزاده هافبک محروم و مهدی تیکدری مدافع مصدوم این تیم از روی سکوها نظاره‌گر این بازی شدند.

* محمد نوازی مربی محروم استقلال نیز تماشاگر این دیدار از روی سکوها شد.

* تعدادی از هواداران استقلال روی سکوهای بالاییِ اعضای تیم گل‌گهر مستقر شدند.

* مهدی مهدی‌پور، هافبک مصدوم استقلال، با عصا و با همراهی کوین یامگا، روی سکو مستقر شد. همچنین رضا میرزایی و محمدحسین مرادمند نیز با لباس شخصی تماشاگر بازی امروز شدند.

* در جریان مسابقه یک تماشاگر قصد ورود به زمین را داشت که توسط ماموران در کنار دروازه استقلال مهار شد! این درحالی است که در همین لحظه سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال نیز شوت راه دور و خطرناک بازیکن گل‌گهر را مهار کرد و در برخورد با تیر دروازه دچار آسیب‌دیدگی جزئی شد!

نظر شما