شناسهٔ خبر: 67290331 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

کمک داور ویدیویی در دو صحنه تاثیرگذار بود:

مرادی: حضور VAR در فصل آینده قطعی نیست

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره برگزاری مسابقات با VAR در فصل آینده توضیحاتی ارائه کرد و اظهار داشت که هیچ چیز قطعی نیست و امیدوار به انجام این کار هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" دانیال مرادی سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره برگزاری مسابقه با VAR گفت: بازی فینال حذفی توانستیم در یک بازی خوب استفاده بهینه از VAR داشته باشیم و در دو اتفاق کلیدی VAR کمک کرد به تیم داوری، در صحنه پنالتی و گلی که تیم مس زد و آفساید بود، فلسفه وجودی تکنولوژی در فوتبال همین است.

مرادی در واکنش به اینکه اختلال در VAR ایجاد شده بود درست است گفت: من در کنار استند VAR بودم و این ادعا درست نیست، پروتکل به این شکل است که داور باید بازگردد و فاز حمله را چک کند که تیم حریف دچار خطا نشده باشد، یک اختلال در سیستم رادیویی ایجاد شده بود نه سیستم VAR، پروتکل به این شکل است که اگر سیستم رادیویی بین تیم داوری و اتاق وار خراب شود می‌شود از سیستم یدک یا بیسیم تاکی‌واکی که داریم استفاده شود، داور آمد کنار استند و واضحا خطای هند را دید و هیچ چیز خارج از پروتکل نبوده است، این یکی از بهترین قضاوت‌های داورهای ما بوده است.

مرادی نسبت به اینکه کلاس‌های دانش‌افزایی VAR در حال برگزاری است گفت: ما برای آموزش زمان‌بندی داریم، به این شکل نیست که با یک یا دو جلسه آموزش به پایان برسد، داوران حدود 3 ماه می‌آیند و در زمان‌های مختلف آموزش می‌بینند، تمام تلاش کمیته داوران به این شکل است که داوران قبل از شروع لیگ داوران لایسنس را دریافت کنند و در موازات آن ورزشگاه‌ها تعطیل شوند، ما با یک ورزشگاه می‌توانیم شروع کنیم و با چند ورزشگاه هم می‌توانیم کار را شروع کنیم.

او درباره حضور داوران ایرانی در عربستان گفت: سمینار مرحله الیت آسیا در عربستان درحال برگزاری است، هفته آینده دانش‌افزایی می‌کنند و تست آمادگی جسمانی دارند که امیدوارم در آن هوای گرم بتوانند نمره قبولی کسب کنند.

مرادی درباره داورانی که فصل آینده حضور نخواهند داشت گفت: حسن انتظاری سال آخری بود که قضاوت‌ می‌کرد، اشکان خورشیدی و حسن انتظاری داورانی هستند که در سال آینده حضور ندارند و در مورد باقی داوران باید به جمع‌بندی برسیم.

او در انتها نسبت به اینکه تمام مسابقات با VAR انجام می‌شود گفت: نظر قطعی نمی‌توانم در این مورد بدهم، همین که با این شرایط توانستیم وارد ایران کنیم من خیلی امیدوار هستم.

نظر شما