شناسهٔ خبر: 66905834 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتصابات جدید رهبر طالبان در ساختار حکومت سرپرست افغانستان

تهران – ایرنا - منابع افغانستان امروز (سه شنبه) اعلام کردند که با دستور اخیر رهبر حکومت سرپرست طالبان، انتصابات جدیدی در سطح یک وزارتخانه، چندین مسوولیت، ولایت‌ و نهاد دیگر صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از طلوع نیوز، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست طالبان گفت که بر اساس حکم ملا هبت‌الله آخوندزاده، این انتصابات در وزارت بهداشت عمومی، وزارت امور داخله و همچنین ولایت‌های فاریاب، سمنگان، قندهار و هلمند صورت گرفته است.

در این انتصابات، مسوول اداری پیشین وزارت داخله به عنوان سرپرست وزارت بهداشت عمومی، معاون اداری پیشین ریاست اداره اطلاعات به عنوان مسوول اداری وزارت امور داخله، والی پیشین ولایت سمنگان به عنوان والی فاریاب، والی پیشین فاریاب به عنوان والی سمنگان، بخشدار پیشین بخشداری گرشک ولایت هلمند به عنوان معاون ولایت قندهار و معاون پیشین ولایت قندهار به عنوان بخشدار گرشک ولایت هلمند منصوب شده‌اند.

حمدالله فطرت معاون سخنگوی حکومت سرپرست طالبان در این باره گفت: نور جلال جلالی مسوول پیشین اداری وزارت امور داخله مولوی به عنوان سرپرست وزارت بهداشت عمومی، رحمت‌الله نجیب مسوول پیشین اداری ریاست عمومی اداره اطلاعات به عنوان مسوول اداری وزارت امور داخله و والی پیشین سمنگان هم به عنوان والی فاریاب منصوب شدند.

با این حال برخی کارشناسان مسائل سیاسی، تغییرات انجام شده در نهادهای حکومت سرپرست طالبان را یک اصل حکومت‌داری می‌دانند و بر این باور هستند که این انتصابات باید به بهبود اوضاع افغانستان کمک کند.

سلیم پیگیر کارشناس مسائل سیاسی در این باره گفت: به امید این‌که انتصابات امروز به نفع مردم افغانستان تمام شود. هر وزیری که تغییر می‌کند، مردم باید از آن سود ببرند و نباید مانند گذشته بدون دلیل، جایگزین شوند.

پیش از این نیز بر اساس حکم رهبر حکومت سرپرست طالبان، انتصابات تازه‌ای در ولایت‌های هرات، بلخ، فاریاب، فراه، قندهار و نیمروز انجام شده بود که در این انتصابات، برخی چهره‌ها به عنوان والی، فرماندهان امنیتی و نیز شهردار منصوب شده ‌بودند.

برچسب‌ها:

نظر شما