شناسهٔ خبر: 66893860 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ثبت ۱۸ هزار فروند شناور ثبتی اداره‌ کل بنادر هرمزگان از دستاوردهای سفرهای استانی شهید جمهور

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ثبت بالغ بر ۱۸ هزار فروند شناور ثبتی از سوی اداره‌ کل بنادر این استان را از برکات سفر‌های استانی رئیس‌جمهور شهید و دولت سیزدهم دانست.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس‌نژاد اظهار کرد: استان هرمزگان به عنوان بزرگ‌ترین مرجع ثبت شناور کشور در شروع به کار دولت سیزدهم، ۹هزار و ۴۰۰ فروند شناور ثبتی بنادر در این استان داشت که در حال حاضر این تعداد به ۱۸ هزار فروند رسیده است.

وی با بیان اینکه اوج فعالیت بازرسی‌های ثبتی، رده‌بندی و صدور گواهینامه ثبت کشتی‌ها در سال ۱۴۰۲ محقق شد، ادامه داد: این مهم پس از رفع موانع قانونی پیش روی ثبت قایق‌های صیادی بی‌هویت انجام شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در نتیجه دریافت مجوز‌های صید و صیادی، اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان موفق به ثبت هفت هزار و ۱۰۰ فروند قایق بی‌هویت با کاربری‌های صیادی و تفریحی شد.

عباس‌نژاد در این باره به دستاورد‌های دولت سیزدهم در ثبت شناور‌های صیادی و تجاری و برکات سفر‌های استانی رئیس‌جمهور شهید اشاره کرد و افزود: در سفر نخست آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور شهید به استان هرمزگان و به دنبال تقاضا‌های مردمی، دستور رفع مشکل به ارگان‌های اجرایی صادر و ثمره این اقدام در سفر دوم خادم الرضا به استان هرمزگان به بار نشست به نحوی که رییس جمهور شهید در دور دوم سفر استانی خود به هرمزگان از این رویداد به عنوان «کار بزرگی که به دست نیرو‌های جهادی و انقلابی انجام شد» یاد کرد.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی درگاه الکترونیکی ثبت قایق‌ها به آدرس Sp.pmo.ir متقاضیان با ثبت نام و تکمیل اظهارنامه ثبت قایق بی‌هویت خود دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای پیگیری امور ثبت قایق خود ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما