شناسهٔ خبر: 66913904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت بیش از ۱۸ هزار شناور صیادی و تجاری در هرمزگان با رویکرد مردم‌محور دولت‌

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به ثبت بیش از ۱۸ هزار شناور صیادی و تجاری در استان با رویکرد مردم‌محور دولت‌، گفت: دستور ثبت شناورهای بی‌هویت در سفر نخست آیت‌الله رئیسی به استان و به دنبال تقاضاهای مردمی، انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط‌ عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ حسین عباس‌نژاد روز چهارشنبه اعلام کرد: استان هرمزگان به عنوان بزرگ‌ترین مرجع ثبت شناور کشور در شروع بکار دولت سیزدهم، ۹ هزار و ۴۰۰ فروند شناور ثبتی بنادر در این استان داشت که درحال حاضر به ۱۸ هزار فروند رسیده است‌.

وی با بیان اینکه اوج فعالیت بازرسی‌های ثبتی، رده‌بندی و صدور گواهینامه ثبت کشتی‌ها در سال ۱۴۰۲ محقق شد، ادامه داد: این مهم پس از رفع موانع قانونی پیش روی ثبت قایق‌های صیادی بی‌هویت انجام شد.

مدیرکل بنادر هرمزگان اظهار کرد: در نتیجه دریافت مجوزهای صید و صیادی، اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان موفق به ثبت بیش از هفت هزار فروند قایق بی‌هویت با کاربری‌های صیادی و تفریحی شد.

عباس‌نژاد با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در ثبت شناورهای صیادی و تجاری و برکات سفرهای استانی رئیس‌جمهور شهید اشاره کرد و افزود: در سفر نخست آیت‌الله رئیسی به هرمزگان و به دنبال تقاضاهای مردمی، دستور رفع مشکل به ارگان‌های اجرایی صادر شد و ثمره این اقدام در دور دوم سفرهای استانی به بار نشست؛ به نحوی که رییس جمهور شهید در دور دوم سفر استانی خود به هرمزگان از این رویداد به عنوان «کار بزرگی که به دست نیروهای جهادی و انقلابی انجام شد»، یاد کرد.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی درگاه الکترونیکی ثبت قایق‌ها به آدرس Sp.pmo.ir متقاضیان با ثبت نام و تکمیل اظهارنامه ثبت قایق بی‌هویت خود دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای پیگیری امور ثبت قایق خود ندارند.

استان هرمزگان با داشتن بیش از ۳۵ هزار نفر صیاد و ۲۲ بندر صیادی، رتبه نخست صید و صیادی در کشور را دارد.

نظر شما