شناسهٔ خبر: 67283027 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

شرکت‌های هواپیمایی کمک کنند دست واسطه‌گران  را از این صنعت کوتاه کنیم | رئیس جمهوری آینده باید شناخت کافی از صنعت هوایی کشور داشته باشد 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی مدیران عامل شرکت های هواپیمایی کشور بر حمایت از شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد و افزود: ما همیشه ضمن رعایت چارچوب نظارت و وظایف قانونی خود را در حمایت از شرکت‌های هواپیمایی انجام داده‌ایم، اما نکته مهم در حوزه شرکت‌های هواپیمایی امنیت است که نباید از آن غافل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از خبر آنلاین،محمد رضا رضایی کوچی گفت: دو موضوع مهم که باید شرکت‌های هواپیمایی به آن توجه کنند، نیروی انسانی است که  مولفه‌ای بسیار مهم  و حایز اهمیت محسوب شده و دوم موضوع ایمنی است.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۷ تا ۲۰ هزار نفر فوتی در جاده‌های کشور داریم، گفت: در صنعت حمل و نقل هوایی اینگونه نیست اگر مشکلی برای یک هواپیما پیش بیاید  تبعات سیاسی و اجتماعی بالا است، بنابراین مورد توجه قرار دادن ایمنی در این صنعت الزامی است.

رضایی کوچی اما از قیمت بلیط‌ها گلایه کرد و گفت: اگر سری به قیمت دفاتر فروش بزنید متوجه تفاوت قیمت‌ها می‌شوید، واسطه‌ها و دلالان بلیط  را از شرکت‌های هواپیمایی با یک قیمت می‌خرند و با قیمت بیشتری به مردم می فروشند.

وی تاکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی این واسطه‌ها و دلالان را  حذف کنید و خودتان این مسأله را مدیریت کنید.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت بلیط باید چارچوب و قاعده داشته باشد و  سقف بی نهایت نداشته باشد، نمی‌شود آنرا به امان خدا رها کرد .

رضایی تاکید کرد: باید دست دلالان و واسطه ها از بازار بلیط هواپیما قطع شود، نمی‌شود یک عده به اسم شرکت‌های هواپیمایی بلیط را گران به مردم بفروشند در حالیکه سودی از این موضوع تو جیب شرکت های هواپیمایی نمی رود اما دودش در چشم‌ مردم است .

وی به فرسوده بودن ناوگان هواپیمایی کشور هم اشاره کرد و افزود: دستگاه قوه مجریه باید از صنعت هواپیمایی شناخت داشته باشد و  به زیر ساخت‌ها توجه داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهور باید  شناخت درست به مسائل زیر بنایی و عمرانی داشته باشد تا بتواند از آن حمایت کند، در واقع باید این حوزه را بشناسد.

رضایی کوچی با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی باید با فهم و شناخت کامل از مسائل داخلی بتواند در دیپلماسی عمل کند، افزود: وقتی دستگاه دیپلماسی  به مسائل آگاه باشد به راحتی می تواند ناوگان هوایی نو وارد کشور شود.

وی گفت:  کشور در آستانه انتخابات است و  رییس جمهور باید  فهم و شناخت درستی از حوزه‌های عمرانی و زیربنایی داشته باشد.

نظر شما