شناسهٔ خبر: 66893591 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبر داد؛

ثبت 18 هزار فروند شناور ثبتي اداره‌کل بنادر هرمزگان به دنبال تقاضاي مردمي از رئيس‌جمهور شهيد

صاحب‌خبر -
ثبت 18 هزار فروند شناور ثبتي اداره‌کل بنادر هرمزگان به دنبال تقاضاي مردمي از رئيس‌جمهور شهيد
خبرگزاری آریا - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ثبت بالغ بر 18 هزار فروند شناور ثبتی از سوی اداره‌کل بنادر این استان را از برکات سفرهای استانی رئیس‌جمهور شهید و دولت سیزدهم دانست.‌

حسین عباس‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: استان هرمزگان به عنوان بزرگ‌ترین مرجع ثبت شناور کشور در شروع به کار دولت سیزدهم، 9هزارو 400 فروند شناور ثبتی بنادر در این استان داشت که در حال حاضر این تعداد به 18 هزار فروند رسیده است‌.
وی با بیان اینکه اوج فعالیت بازرسی‌های ثبتی، رده‌بندی و صدور گواهینامه ثبت کشتی‌ها در سال 1402 محقق شد، ادامه داد: این مهم پس از رفع موانع قانونی پیش روی ثبت قایق‌های صیادی بی‌هویت انجام شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در نتیجه دریافت مجوزهای صید و صیادی، اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان موفق به ثبت هفت هزار و 100 فروند قایق بی‌هویت با کاربری‌های صیادی و تفریحی شد.
عباس‌نژاد در این باره به دستاوردهای دولت سیزدهم در ثبت شناورهای صیادی و تجاری و برکات سفرهای استانی رئیس‌جمهور شهید اشاره کرد و افزود: در سفر نخست آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور شهید به استان هرمزگان و به دنبال تقاضاهای مردمی، دستور رفع مشکل به ارگان‌های اجرایی صادر و ثمره این اقدام در سفر دوم خادم الرضا به استان هرمزگان به بار نشست به نحوی که رییس جمهور شهید در دور دوم سفر استانی خود به هرمزگان از این رویداد به عنوان "کار بزرگی که به دست نیروهای جهادی و انقلابی انجام شد" یاد کرد. 
وی اضافه کرد: با راه‌اندازی درگاه الکترونیکی ثبت قایق‌ها به آدرس Sp.pmo.ir متقاضیان با ثبت نام و تکمیل اظهارنامه ثبت قایق بی‌هویت خود دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای پیگیری امور ثبت قایق خود ندارند.

نظر شما