شناسهٔ خبر: 66832450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نصب دستگاه جدید در حوزه خون شناسی در بیمارستان قائم (عج) مشهد

مدل جدیدی از دستگاه‌های cell counter، برای شمارش سلول‌های خونی، در آزمایشگاه بیمارستان قائم (عج) مشهد، نصب و راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -
نصب دستگاه جدید در حوزه خون شناسی در بیمارستان قائم (عج) مشهد
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مسئول آزمایشگاه اورژانس بیمارستان قائم (عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره ویژگی‌های دستگاه جدید گفت: این دستگاه در تشخیص بیماری‌های مختلفی از جمله لوسمی‌ها و تالاسمی‌ها کاربرد دارد و با داشتن فناوری‌های روز دنیا، نسبت به دستگاه‌های قدیمی، کارکرد‌های بیشتر و دقیق‌تری دارد.
 
فرامرز فرزاد افزود: دستگاه خریداری شده با کمک و پیگیری ناظر فنی آزمایشگاه، با قیمتی بسیار مناسب و تقریباً نیم بها خریداری شد که به مدت ۱۰ سال گارانتی نگهداری و سرویس دستگاه توسط کمپانی مربوطه انجام می‌شود.
 
وی درباره ضرورت وجود دستگاه cell counter در بخش آزمایشگاه اورژانس بیمارستان قائم (عج) گفت: در بخش آزمایشگاه اورژانس که به بحث خون شناسی یا هماتولوژی می‌پردازد، بررسی سلول‌های خونی از روی نمونه‌های خون بیماران انجام می‌شود و دستگاه جدید cell counter تمام پارامتر‌های خون بیمار را برای ما خوانش و پردازش می‌کند و کنترل‌هایی که انجام می‌شود، صحت و دقت نمونه آزمایش مریض را توسط دستگاه بررسی می‌کند.
 
این مسئول اضافه کرد: این دستگاه تقریبا در هر ساعت ۲۵۰ نمونه را تحلیل و پردازش می‌کند، همچنین دستگاه‌های قبلی عموما سه پارامتر از رده‌های سلولی را به ما می‌داد، اما این دستگاه پنج پارامتر را ارائه می‌کند و بر همین اساس آنالیز داده‌ها چند ثانیه بیشتر طول می‌کشد که البته با توجه به کامل‌تر بودن نتایج، این زمان چندان قابل توجه نیست.
 
فرزاد گفت: دستگاه جدید cell counter نسبت به دستگاه‌های مشابه قبلی به لحاظ دقت و خروجی داده‌های آزمایشی نتایج بهتری را در اختیار ما قرار می‌دهد.

نظر شما