شناسهٔ خبر: 66876730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با توجه ویژه رئیس جمهور شهید

بهره برداری ۳ طرح حوزه سلامت در مشهد

۳ طرح در بیمارستان قائم (عج) مشهد با توجه ویژه رئیس جمهور شهیدبه بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

بهره برداری ۳ طرح  حوزه سلامت در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر بیمارستان قائم (عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:این طرح‌ها  شامل مرحله ۲ مگا آی سی یو اعطایی، بخش جراحی و دستگاه پیشرفته اسپکت سی تی است که و با بهره برداری از آنها ظرفیت خدمات رسانی در این مرکز درمانی افزایش یافت.

دکتر حسین محسن‌زاده با اشاره به بهره برداری از بزرگترین بخش مراقبت‌های ویژه شرق کشور در این مرکز درمانی، بیان کرد: ساخت بخش مگا آی سی یو یا  مراقبت‌های ویژه با مساحت ۳ هزارو و ۸۰۰ متر مربع و ظرفیت ۶۴ تخت در ۴ بخش به همت اسماعیل اطعایی، خیر نیک‌اندیش حوزه سلامت و با اعتبار عمرانی ۳۰ میلیارد تومان آغاز شد که بخش نخست  آن در اسفند سال ۱۴۰۱ و با ظرفیت ۱۶ تخت ویژه به بهره‌برداری رسید و بخش دوم آن هم با همین تعداد تخت ویژه به تازگی بهره برداری شد.

وی گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های شهید آیت الله رئیسی در حوزه بیمارستانی و ارائه خدمات بهتر و مؤثرتر به بیماران  و نمونه بارز آن در فعال شدن بخش‌های جدید بیمارستان حضرت قائم (عج) بود؛ از این رو دولت مردمی سیزدهم برای بهره برداری از دو بخش باقی مانده مراقبت‌های ویژه شرق کشور و تجهیز ۳۲ تخت ویژه آن حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده است.

مدیر بیمارستان قائم (عج) مشهد با اشاره به راه‌اندازی بخش جراحی در این بیمارستان افزود: این بخش با مساحت حدود هزار مترمربع شامل ۳۸ تخت بستری و ۸ تخت آی سی یو  و با هزینه بیش از ۲۵ میلیارد تومان فعال و در اوایل خرداد امسال بهره‌برداری شد.
دکتر محسن‌زاده افزود:با  نصب و راه‌اندازی دستگاه پیشرفته اسپکت سی تی هم  همزمان تصویربرداری پزشکی هسته‌ای و سی تی اسکن امکان پذیر شده است  و  می‌توان کارکرد اندام‌ها و ارگان‌های بدن و ساختار آناتومی آنها را با جزئیات مشاهده کرد.
وی گفت: از این دستگاه که با هزینه ۴۵ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است بیشتر برای افراد با بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، کلیوی و طیف گسترده‌ای از بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود.

مدیر بیمارستان قائم (عج) همچنین در خصوص دستگاه فوق پیشرفته نورولب بای پلین (آنژیو مغزی بای پلین) هم گفت: بخش نورولب بای پلین نخستین بخش در کشور است که برای  اعمال جراحی مرتبط با مغز و نخاع و همچنین خدمت رسانی به بیماران سکته مغزی و جلوگیری از عوارض ناشی از آن با هزینه‌ای بیش از  هزار میلیارد ریال در دی سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسیده است.
دکتر محسن‌زاده افزود: این طرح جزء طرح‌های شاخص افتتاح شده در بیمارستان قائم (عج) در دوران ریاست جمهوری رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی بود

وی گفت: این بیمارستان از مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی پرسابقه در کشور و یکی از ۲ بیمارستان بزرگ شهر مشهد بوده که به بیماران سرپایی و بستری در حوزه‌های مختلف خدمات رسانی می‌کند

نظر شما