شناسهٔ خبر: 66831582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در آزمایشگاه اورژانس بیمارستان قائم (عج)مشهد

نصب و راه‌اندازی مدل جدید دستگاه شمارش سلول‌های خونی

مدل جدید دستگاه شمارش سلول‌های خونی در آزمایشگاه اورژانس بیمارستان قائم (عج)مشهدنصب و راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

نصب و راه‌اندازی مدل جدید دستگاه  شمارش سلول‌های خونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی مسئول آزمایشگاه اورژانس بیمارستان قائم (عج) مشهد گفت: در خصوص ویژگی‌های دستگاه جدید نصب شده در محل آزمایشگاه اورژانس بیمارستان قائم (عج) گفت: این دستگاه که برای شمارش سلول‌های خونی استفاده می‌شود، در تشخیص بیماری‌های مختلفی از جمله لوسمی‌ها و تالاسمی‌ها  کاربرد دارد و با برخورداری از تکنولوژی روز دنیا نسبت به دستگاه‌های قدیمی از کارکرد‌های بیشتر و دقیق‌تری برخوردار است.

فرامرز فرزاد افزود: دستگاه خریداری شده با کمک و پیگیری ناظر فنی آزمایشگاه با قیمتی بسیار مناسب و تقریباً نیمی از بهای واقعی دستگاه خریداری شده و به مدت ۱۰ سال گارانتی نگهداری و سرویس دستگاه توسط کمپانی مربوطه انجام خواهد شد.

مسئول آزمایشگاه اورژانس بیمارستان قائم (عج)، در خصوص ضرورت وجود دستگاه cell counter در بخش آزمایشگاه اورژانس بیمارستان قائم (عج) گفت: در بخش آزمایشگاه اورژانس که به بحث خون شناسی یا هماتولوژی می‌پردازد بررسی سلول‌های خونی از روی نمونه‌های خون بیماران انجام می‌شود و دستگاه جدید cell counter تمام پارامتر‌های خون بیمار را برای ما خوانش و پردازش می‌کند و کنترل‌هایی که انجام می‌شود، صحت و دقت نمونه آزمایش مریض را توسط دستگاه بررسی کرده و چنانچه به ما هشدار‌هایی بدهد لام میکروسکوپی آن را بررسی می‌کنیم.

وی افزود: این دستگاه تقریبا در هر ساعت ۲۵۰ نمونه را تحلیل و پردازش می‌کند. همچنین دستگاه‌های قبلی عموما ۳ پارامتر دیف از رده‌های سلولی را به ما می‌داد، اما این دستگاه ۵ پارامتر را ارائه می‌کند و بر همین اساس آنالیز داده‌ها چند ثانیه بیشتر طول می‌کشد که البته با توجه به کامل‌تر بودن نتایج، این زمان چندان قابل توجه نیست.

 

نظر شما