شناسهٔ خبر: 66830789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رشد۴۰ درصدی حوزه پیوند اعضادر دوره مدیریت شهید آیت الله رئیسی

حوزه پیوند اعضا رشدی ۴۰ درصدی در دوره مدیریت شهید آیت الله رئیسی داشت.

صاحب‌خبر -

رشد۴۰ درصدی حوزه پیوند اعضادر دوره مدیریت شهید آیت الله رئیسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی مسئول واحد پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حوزه پیوند اعضا در دولت مردمی سیزدهم و در دوره مدیریت شهید آیت الله رئیسی رشدی ۴۰ درصدی داشت و این شهید والامقام کمک به بیماران نیازمند به عضو را در زمره مهمترین تکالیف خود قرار داده بود.

دکتر ابراهیم خالقی افزود:یکی از مواردی که باعث شد آمار‌های اهدای مرگ مغزی افزایش یابد حمایت رسانه‌ها بود و در کنار آن باید به حمایت‌های ویژه شهید آیت الله رئیسی در از حوزه بسیار مهم پیوند اعضا اشاره کرد.

وی گفت: در سال گذشته بیشترین آمار اهدای عضو از مرگ مغزی را داشتیم و عدد ۱۲۵ مورد سال ۱۴۰۱ به ۱۷۴ مورد در سال گذشته و رشدی ۴۰ درصدی در این حوزه شاهد بودیم و اعضای بدن این بیماران به بیش از ۷۰۰ بیمار پیوند شد و این پیوند‌ها در موضوعات پوست، قرینه، کلیه، کبد، پانکراس و قلب و موارد مشترک کلیه و پانکراس و کبد و پانکراس بود.

مسئول واحد پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در طی ۳ سال اخیر در چند زمینه بسیار مهم در حوزه پیوند اعضا کار شد، افزود: با توجه به نگاه ویژه شهید آیت الله رئیسی به موضوع پیوند اعضا و نجات جان بیماران نیازمند به عضو، آموزش‌های تخصصی را برای تمامی پرستاران بیمارستان‌های بزرگ مشهد مانند شهید هاشمی‌نژاد، امام رضا (ع) و حضرت قائم (عج) داشتیم و از طریق آموزش‌ها توانستیم شناسایی موارد مرگ مغزی را افزایش دهیم و در کنار آن نیز نگهداری این گروه از بیماران را به‌خوبی و تا زمان پیوند اعضای بدنشان به بیماران نیازمند به عضو داشتیم.

دکتر خالقی گفت: بسته‌های حمایتی و تخصیص تجهیزات موردنیاز با وجود تمامی مشکلات مالی تخصیص یافت و در این خصوص باید اشاره کنیم که شهید آیت الله رئیسی نگاهی ویژه به پرداخت بودجه مرتبط با حوزه پیوند اعضا داشت تا که بیماران نیازمند به عضو به سرعت نجات یابند.

 

نظر شما