شناسهٔ خبر: 66831771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای برنامه سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر

هم اکنون برنامه سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر استان خراسان رضوی در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

 

اجرای برنامه سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه با شروع کار دولت سیزدهم طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع در ۱۰ نقطه کشور از جمله مشهد اجرا شد گفت: این طرح از اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۰ شهرستان استان و در مناطق مختلف شهری و روستایی حوزه زیر پوشش این دانشگاه و با جمعیت ۶۳۰ هزار نفر آغاز شد.

دکتر حمیدرضا قربان‌زاده افزود: با هماهنگی صورت گرفته با معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این طرح در مناطق حاشیه شهر مشهد و با جمعیت یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر اجرا خواهد شد و این برنامه تا پایان سال ۱۴۰۳ در تمامی مناطق حاشیه نشین این کلانشهر اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا در قالب این طرح ملی نخستین مرکز خدمات جامع سلامت کشور با مشارکت بخش خصوصی در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد و در آینده‌ای نزدیک هم آغاز برنامه‌های طرح سلامت خانواده را در مناطق حاشیه شهر خواهیم داشت.

این مسوول با بیان اینکه اجرای این برنامه ارتقای سلامت جامعه را در پی دارد، گفت: با اجرای طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع، ضمن انجام به‌موقع اقدامات درمانی و پیشگیرانه، از ازدحام‌های بی‌مورد در سطوح بالاتر هم جلوگیری شده و فرد بیمار اگر نیازمند دریافت خدمات سطوح بالاتر باشد از طریق سیستم نظام ارجاع به سطح بالاتر ارجاع می‌شود.

 

نظر شما