شناسهٔ خبر: 66706050 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

سرمربی تیم ملی تنیس در یک تصمیم غیر منتظره نیما عالمیان را به جای امیر حسین هدایی راهی مسابقات انتخابی گزینشی المپیک کرد.

تصمیمات عجیب سرمربی تنیس روی میز مانعی برای کسب سهمیه المپیک

تصمیمات عجیب سرمربی تنیس روی میز مانعی برای کسب سهمیه المپیک

صاحب‌خبر -

 در آغاز روز نخست مسابقات انتخابی گزینشی المپیک در رشته تنیس روی میز و آسیای میانه نمایندگان ایران کار خود را آغاز کردند.

در بخش پسران برادران عالمیان به مصاف نمایندگان قزاقستان و ازبکستان رفتند، به نحوی که نوشاد کار سختی مقابل حریف قزاق خود نداشت اما در کمال تعجب نیما عالمیان لژیونر شاغل در لیگ فرانسه مقابل حریف ازبکی خود که دارای رنک جهانی نیست متزلزل ظاهر شد و با نتیجه قابل تامل چهار بر صفر تن به شکست داد تا نیما در ادامه راه کار سختی را پیش روی خود داشته باشد.

این نتیجه در حالی رقم خورد که پیش از این قرار بر این بود نفرات اول و دوم رنکینگ جهانی ایران که به ترتیب نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی هستند راهی گزینشی المپیک در آسیای میانه شوند اما در تصمیمی غیرمنتظره جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی به این قانون پایبند نبود تصمیم به حذف هدایی گرفت تا نیما عالمیان جانشین او شود.

این در شرایطی است که استنباط سرمربی تیم ملی این بود که نیما عالمیان از نظر بدنی و تاکتیکی بسیار آماده تر و با نشاط تر از هدایی است و برای همین منظور هم تصمیم به کنار گذاشتن او گرفت، حال این سوال پیش می آید آیا نباید طبق قانون عمل کرد و بی دلیل کسی را از لیست خط نزد؟ به طور مثال در رشته کشتی و سایر ورزش ها شاهد این هستیم که مسابقه انتخابی تعیین کننده نفر برتر برای حضور در هر رقابتی است اما سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بدون توجه به این امر حرف خود را به کرسی نشاند!

اکنون اگر نیما عالمیان موفق به کسب سهمیه نشود آیا سرمربی تیم ملی حاضر به عذرخواهی از جامعه تنیس روی میز و شخص هدایی خواهد بود یا خیر؟

گفتنی است ۲ نفر اول هر گروه به جدول حذفی مسابقات راه پیدا خواهند کرد و برای کسب تک سهمیه مردان و زنان منطقه آسیای میانه به مصاف رقبای هم خواهند رفت.

نوشاد و نیما عالمیان همراه با ندا شهسواری و مهشید اشتری ترکیب تیم ملی کشورمان را در رقابت های گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را تشکیل می دهند که با هدایت جمیل لطف الله نسبی و حمیده ایرانمنش در این رقابت‌ها شرکت نموده اند.

مسابقات آسیای میانه با حضور کشورهای ایران، ازبکستان، قزاقستان ، قرقیزستان و ترکمنستان از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه به میزبانی تاشکند برگزار خواهد شد.

نظر شما