شناسهٔ خبر: 66376023 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر

رولت یخچالی بدون خامه یکی دیگر از انواع رولت هایی است که بدون خامه و با بیسکویت پتی بور به راحتی و بدون نیاز به فر درست می شود.

صاحب‌خبر -

رولت یخچالی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه خامه ای است که برای تهیه آن نیازی به استفاده از فر نیست.در این مطلب از پارس نیوز با طرز تهیه رولت یخچالی آشنا خواهید شد.

رولت-1

همچنین در پارس نیوز بخوانید : طرز تهیه کیک بستنی به روش مجلسی و طعمی بی نظیر

XdF0

برای تهیه رولت یخچالی خوشمزه و ساده ابتدا مواد فیلینگ را آماده می کنیم. درون یک کاسه مناسب پودر نارگیل را به همراه پودر قند و خامه صبحانه اضافه می کنیم، سپس با قاشق خوب مخلوط می کنیم تا حالت خمیری منسجم پیدا کند.

حالا بیسکویت پتی بور را خرد می کنیم و درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا بیسکویت ها کاملا پودر شوند، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه درون یک قابلمه مناسب شیر را به همراه خامه صبحانه اضافه می کنیم.

در این مرحله پودر کاکائو را به مخلوط شیر و خامه اضافه می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام مخلوط می کنیم تا خامه درون شیر حل شود. در ادامه زمانی که خامه و پودر کاکائو کاملا حل شدند، شکلات سکه ای را اضافه می کنیم.

حالا مجددا مخلوط شیر را هم می زنیم تا شکلات درون آن کاملا حل شود. توجه داشته باشید مخلوط شیر و خامه به هیچ عنوان نباید جوش بیاید. در ادامه سس شکلات به دست آمده را به صورت داغ درون بیسکویت پودر شده می ریزیم.

در این مرحله ابتدا با کمک قاشق مخلوط بیسکویت پودر شده را هم می زنیم، سپس با دست خوب ورز می دهیم تا خمیری لطیف که روی سطح آن ترک وجود نداشته باشد درست شود. دقت کنید اگر روی سطح خمیر ترک وجود داشت ۲ قاشق غذاخوری آب اضافه کنید.

7c988226-5182-4a46-91e6-b2f3989500ce

حالا مجددا ورز بدهید تا خمیری لطیف و یک دست درست شود. در ادامه روی سطح کار را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس خمیر را روی آن قرار می دهیم و روی خمیر مجددا کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس با وردنه خمیر را به قطر ۷ میلی متر باز می کنیم.

در این مرحله اطراف خمیر را کاملا صاف می کنیم، سپس کیسه فریزر را از روی خمیر به آرامی برمی داریم. در ادامه مواد فیلینگ را به آرامی با قاشق روی خمیر می مالیم تا به همه قسمت های خمیر برسد و در آخر با پالت آن را کاملا صاف می کنیم.

حالا با کمک کیسه فریزر زیر خمیر آن را رول می کنیم، سپس با کیسه فریزر آن را می پوشانیم. در ادامه اطراف کیسه فریزر را محکم می بندیم تا از نفوذ هوا درون آن جلوگیری کنیم. در ادامه رولت را به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

در نهایت پس از گذشت ۴ ساعت رولت را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به اندازه دلخواه برش می زنیم. در آخر می توانید روی رولت را با مقداری پودر پسته یا پودر قند تزئین کنید. نوش جان.

q5SD

IMG_۲۰۲۳۱۲۲۰_۱۵۴۶۳۴

نظر شما