شناسهٔ خبر: 65017463 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ویژه های تهران؛

از حضور مهمان ناخوانده در بزرگراه تا تکمیل ظرفیت خانه ابدی تهرانی ها

حضور مهمان ناخوانده در بزرگراهی در تهران، اعلام نرخ عوارض ورود به طرح‌های ترافیکی پایتخت، محدودیت سقف مبلغ کارت به کارت ماهانه، سهم ۵۹ درصدی حمل‌ونقل در آلودگی هوای پایتخت و تکمیل ظرفیت خانه ابدی تهرانی ها، از مهمترین موضوعاتی است که در بسته خبری امروز «ویژه‌های تهران» به آن اشاره شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، یک اسب زیبای بدون سوار کار، امروز بزرگراهی را در شرق تهران به هم ریخت. فیلم دویدن این اسب میان ماشین‌ها در فضای مجازی منتشر شده است.
خبر دیگر اینکه، نرخ عوارض ورود به طرح‌های ترافیکی پایتخت در سال ۱۴۰۳ در جلسه شورای اسلامی شهر مطرح و به تصویب رسید. نظر کمیسیون مشترک این بود که هزینه پایه ورود وسایل نقلیه به محدوده‌های طرح ترافیک در هر روز ۱۰۰ هزار تومان باشد البته خودرو‌های برقی رایگان در این محدوده تردد خواهند کرد.
امروز سقف مبلغ کارت به کارت ماهانه نیز محدود شد. بر اساس دستور رئیس مرکز اطلاعات مالی کشور، ارائه خدمات کارت به کارت بیش از یک میلیارد تومن یا ۲۰۰ تراکنش دریافتی در ماه به اشخاص حقیقی فاقد پرونده مالیاتی در تمامی کارت‌های بانکی متصل به کد ملی اشخاص مذکور ممنوع می‌باشد؛
همچنین استاندار تهران گفته: بخش‌های صنعتی و نیروگاهی ۴۱ درصد و بخش حمل‌ونقل ۵۹ درصد آلودگی هوا را شامل می‌شود. درخصوص تعطیلی‌های مدارس باید بگوییم که ما به هیچ‌وجه اصرار به تعطیلی مدارس در آلودگی هوا نداریم، اما مجبور می‌شویم گاهی اوقات بحث آموزشی را به صورت غیرحضوری دنبال کنیم که این کار باعث کاهش ۱۲۰ هزار سفر روزانه در سطح تهران می‌شود.
و  مدیرعامل سازمان بهشت زهرا نیز گفته: ظرفیت قبور این آرامستان تا سال بعد تکمیل می‌شود و مکان‌یابی و اقدامات لازم برای احداث آرامستان جدید در چهار نقطه تهران در دستورکار است. عده‌ای از قبل قبر خریداری کرده‌اند و از ۱۸۰ ورودی متوفی روزانه، ۵۰ نفر در قطعات جدید دفن می‌شوند.

<div id="video-display-embed-code_10759527"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4144507/10759527?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما