شناسهٔ خبر: 64749146 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ویژه های تهران؛

از بنای سه بعدی پلاسکو تا دزدی از بیمارستان

بنای یادبود جالب آتش نشانان حادثه پلاسکو، فهرست خاکستری بیمه، اخذ مالیات از خانه‌های گرانقیمت ، مزاحمت عجیب برای اورژانس و دزدی از بیمارستان، موضوعاتی است که در بسته خبری امروز «ویژه‌های تهران» به آن اشاره شده است. 

صاحب‌خبر -

­به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کل بیمه مرکزی گفته هر کسی که وسیله نقلیه بدون بیمه شخص ثالث داشته باشد، به مرور در فهرست خاکستری قرار می‌گیرد.
وی افزوده: ابتدا به راننده مهلتی داده می‌شود، اما اگر بیمه‌نامه شخص ثالث تهیه نکرد، چه در مورد خودرو‌ها و یا موتورسیکلت‌ها، کارت سوخت راننده باطل می‌شود.
خبر دیگر اینکه، مدیرکل حسابرسی سازمان مالیاتی اعلام کرد ۱۱۴ هزار واحد مسکونی مجلل در سال ۱۴۰۲ شناسایی شده که از طریق پیامک به اطلاع مالکان آن می‌رسد. وی گفته، در سال ۱۴۰۰ خانه‌های به ارزش بیش از ده میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ عدد ۱۵ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ عدد ۲۰ میلیارد تومان به بالا مشمول این مالیات می‌شدند.
اما عجیب‌ترین مزاحم ۱۱۵. به گفته مدیر روابط‌عمومی فوریت‌های پزشکی تهران، ۸۵ هزار تماس مزاحم با فوریت‌های پزشکی تهران در بازه زمانی ابتدای سال جاری تا اواخر دی رخ داده که در این بازه زمانی کاربر‌های فوریت‌های پزشکی به ۲ میلیون تماس پاسخ دادن. در این بین خواستگار سابقی که با جواب منفی روبرو شده از تلفن عمومی مزاحم اورژانس شده و با ارائه آدرس و شماره خانم و برادر وی مزاحمت ایجاد می‌کرد!
و دزدی که به بیمارستان می‌زد. مردی با مراجعه به اتاق بیماران و اتاق استراحت پرستاران در بیمارسانی در شمال تهران، اقدام به سرقت کیف، تلفن همراه و وجه نقد آنان می‌کرد که توسط ماموران پلیس شناسایی و بازداشت شد. متهم به ۱۵ فقره سرقت به همین شیوه اعتراف کرد.

<div id="video-display-embed-code_10705759"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4129890/10705759?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما