شناسهٔ خبر: 68188984 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

رفع تمام معارضین پروژه شهید شوشتری در منطقه ۱۵/ مشکل ترافیک محدوده سرای ایرانی برطرف می‌شود

شهردار منطقه ۱۵ تهران گفت: معارضی در محدوه منطقه ۱۵ برای پروژه شهید شوشتری وجود ندارد و همه آنها رفع شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهر، محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز- چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳- برگزار شد، اظهار کرد: بیش از یک سال است که از بازگشایی پردیس بانوان منطقه ۱۵ می گذرد؛ مجموعه ای که حدود دو سال تعطیل بود. این بوستان اولین بوستان بانوان شهر تهران با ۲۷ هکتار مساحت و در حال خدمت رسانی به بانوان منطقه و شهر تهران است.

وی افزود: در سال گذشته با بیش از ۱۰۱ هزار تن آسفالت ریزی، صدور ۱۵۰۰ پروانه ساخت و ساز و ثبت ۱۴۰ هزار رای شهروندان در طرح من شهردارم، رتبه‌های نخست را کسب کردیم.

شیری ادامه داد: در بحث بودجه رشد بالایی داشتیم و امسال از ۱۱۳ پروژه سال گذشته به ۱۵۳ پروژه در بحث پروژه های من شهردارم رسیدیم که در این پروژه ها ۵۴ درصد پیشرفت داریم و تا پایان شهریور به حدود ۹۰درصد خواهند رسید و در پاییز تکمیل خواهند شد. در سایر پروژه ها نیز ۱۵ پروژه از سال گذشته به امسال منتقل شده و ۱۵ پروژه جدید نیز تعریف شده است.

شهردار منطقه ۱۵ اضافه کرد: این منطقه هم معین جاماندگان اربعین و هم معین قرارگاه مرزی شلمچه است و توفیق خدمت رسانی در این دو مسیر را خواهیم داشت‌.

وی یادآور شد: علاوه بر این طرح‌ها، در مجموعه شهربانو یک بوستان ۸ هزار متری احداث می شود و پروژه کلینیک گل و گیاه امسال به اتمام خواهد رسید. پروژه دسترسی امام‌علی (ع) به مشیریه انجام شده و امسال تکمیل خواهد شد. پروژه بهسازی مجموعه ورزشی رضویه امسال انجام خواهد شد و دو مجموعه ورزشی در محله هاشم آباد و کیانشهر در حال ساخت است.

شیری عنوان کرد: سال گذشته خط ۸ مترو کلنگ زنی و این خط از منطقه ۱۵ آغاز خواهد شد و تجهیز کارگاه آن انجام‌ شده و تمام تلاش این است که خط ۹ نیز به زودی از منطقه ۱۵ آغاز شود و اقدامات برای در اختیار قرار دادن موقت و دائمی زمین‌ به مترو در حال انجام است و با افزوده شدن این دو خط، کل منطقه تحت پوشش مترو قرار می گیرد. خط ۸ و ۹ هر کدام ۵ ایستگاه در منطقه خواهند داشت.

شهردار منطقه ۱۵ گفت: برای کاهش ترافیک محدوده سرای ایرانی در انتهای محور خاتم‌الانبیاء و قصر فیروزه زیرگذری احداث می‌شود تا اهالی مسعودیه، والفجر و افسریه برای تردد به محور خاوران دسترسی مناسب‌تری ایجاد و این تردد بدون گردش انجام شود که فاز اول آن به اتمام رسیده و فاز دوم آن نیز به زودی آغاز می شود.

وی بیان کرد: معارضی در محدوه منطقه ۱۵ برای پروژه شهید شوشتری وجود ندارد و همه آنها رفع شدند.

وی اضافه کرد: در طول سال گذشته حدود ۹‌هزار نفر از معتادین متجاهر را از سطح منطقه جمع آوری کردیم اما برخی از آنها به علل مختلف به معابر برمی گشتند. با افزایش ظرفیت یاورشهرهای تهران، طرح ویژه ای گذاشته شد و تا به امروز ۲۶۷۶ نفر را جمع آوری کردیم که تاثیر آن بیش از ۹ هزار نفر سال گذشته است و همه آنها در مراکز یاورشهر نگهداری می شوند.

شیری ادامه داد: پیوست ترافیکی سرای ایرانی را آبان سال ۱۴۰۲ به شورا تحویل دادیم؛ علیرغم اینکه وظیفه‌ای در این مورد نداشتیم و همه ملاحظات ترافیکی را در آن لحاظ کردیم. برای مثال در بحث پارکینگ باید ۱۳۰۰ واحد تامین می کردیم در حالی که ما بیش‌از ۱۸۰۰ پارکینگ تامین کردیم.

شهردار منطقه ۱۵ افزود: سال گذشته ۱۵۰۰ پروانه صادر کرده بودیم و امسال تا امروز حدود ۵۰۰ پروانه صادر شده که تا پایان سال به میزان سال گذشته خواهیم رسید. حدود یک‌هزار پلاک در بافت فرسوده را نوسازی کردیم.

وی عنوان کرد: ۹ ساختمان ناایمن و بحرانی در منطقه داشتیم که یک مورد آن انبار چای بود که به سرای ایرانی تبدیل شد که از این ۹ ساختمان، ۴ مورد آن از حالت بحرانی خارج شدند و ایمن سازی ۵ مورد دیگر نیز در حال پیگیری و انجام است.

شیری در ادامه در خصوص آخرین وضعیت پروژه پارک آبی آزادگان توضیح داد: دلیل طولانی شدن آغاز اجرای این پروژه این است که این پروژه سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد. سه بخش سازمان ورزشی و سازمان سرمایه گذاری و شهرداری منطقه پیگیر آن هستند و منتظر نظر کارشناسی کارشناسان هستیم و قول دادند تا آخر شهریور نظر خود را درباره سرمایه گذاری ارائه دهند.

انتهای پیام/

نظر شما