شناسهٔ خبر: 64943598 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ویژه های تهران ؛

از شایعه واگذاری پرسپولیس و استقلال تا بارش برف در تهران

شایعه واگذاری پرسپولیس و استقلال، اعلام رتبه تهران در بین پایتخت‌های آلوده جهان، تخلف بیش از ۹ هزار نانوا در پایتخت و بارش برف در برخی مناطق شمالی تهران از مهمترین موضوعاتی است که دربسته خبری «ویژه‌های تهران» به آن اشاره شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزار‌ی صدا وسیما، وزیر کار در واکنش به شایعه واگذاری تیم فوتبال استقلال به هلدینگ خلیج فارس و تیم پرسپولیس به شستا گفته هنوز تصمیم خاصی اتخادنشده است.
انتشار این خبر، تجمع هواداران پرسپولیس را مقابل وزارت ورزش و جوانان در پی داشت.
خبر دیگر اینکه، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفته: تهران در فهرست ۲۰ پایتخت جهان که مردم در معرض بالاترین آلودگی هوا قرار دارند، جا ندارد. وی افزود: انجامنا، دهلی‌نو و بغداد، آلوده‌ترین و کانبرا، همیلتون و سن‌خوآن، پاکیزه‌ترین پایتخت‌های دنیا هستند. میرزایی قمی با اعلام اینکه کامپالا در اوگاندا، نوزدهمین و جاکارتا در اندونزی، بیستمین پایتخت آلوده جهان هستند، از تهران به عنوان بیست و یکمین پایتختی که در این جدول نامش به ثبت رسیده است، نام برد.
اما تخلف ۹ هزار و ۱۳۵ نانوا در پایتخت. به گفته سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی، در ۷ ماهه نخست سال در مجموع ۷۷ هزار و ۱۵۱ مورد بازرسی در صنوف مختلف در سطح شهر تهران انجام شده است که ۲۲ هزار و ۶۶۴ مورد تخلف احراز شد و متخلفان ۴۶۰ میلیارد تومان جریمه شدند. همچنین در بخش نانوایی‌های سطح شهر در نیمه نخست سال، ۳۵ هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی انجام شده که تخلف ۹ هزار و ۱۳۵ مورد محرز شده و ۲۹.۶ میلیارد ریال جریمه شدند؛ و برفی که بالاخره بر سر تهران بارید. بارش در برخی مناطق شمالی تهران از جمله منطقه یک و بخش‌هایی از منطقه دو، پنج و سه بیشتر بود.

<div id="video-display-embed-code_10744532"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4140460/10744532?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما