شناسهٔ خبر: 64771085 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

بهترین شیر ظرفشویی 2024 + نحوه خرید

بهترین شیر ظرفشویی چه ویژگی‌هایی دارد؟ شاید باور جمله پیش‌رو کمی در ابتدا کمی برایتان سخت باشد، اما شیر ظرفشویی یکی از حساس‌ترین و

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بهترین شیر ظرفشویی چه ویژگی‌هایی دارد؟ شاید باور جمله پیش‌رو کمی در ابتدا کمی برایتان سخت باشد، اما شیر ظرفشویی یکی از حساس‌ترین و اصلی‌ترین اجزا و وسایل یک خانه است. این موضوع را خانم‌های خانه‌دار به خوبی می‌دانند. آشپزخانه‌ها معمولا پر از وسایل و ابزارهایی هستند که هر یک وظیفه انجام کاری را دارند، اما یک شیر ظرفشویی خوب، علاوه بر اینکه به محیط آشپزخانه زیبایی می‌بخشد، بار زیادی هم از دوش اعضای خانواده برمی‌دارد و فرآیند سخت و دشوار شست‌وشوی ظروف را آسان می‌کند.

در این راهنمای خرید قصد داریم به شما بگوییم که در میان این همه برند و تنوع مدل موجود در بازار، بهترین شیر ظرفشویی چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه می‌توان یک مدل مناسب را انتخاب کرد.

نحوه انتخاب بهترین شیر ظرفشویی

عموماً افراد با توجه به نیازهایشان، معیارهای متفاوتی را برای انتخاب بهترین شیر ظرفشویی در نظر می‌گیرند. برای یک شخص ممکن است قیمت معیار اصلی و مهم باشد، در حالیکه برای فردی دیگر، طراحی و کیفیت اهمیت بالایی داشته باشد. در برخی موارد، هماهنگی شیر ظرفشویی با دکوراسیون خانه ممکن است باعث انتخاب شیرهای با طرح و رنگ خاص شود. 

به همین دلیل در زمان انتخاب شیر ظرفشویی، بهتر است از خودتان این سوال را بپرسید که چه نوع شیر ظرفشویی برای شما مناسب است. پاسخ به این سوال می‌تواند به شما کمک بزرگی کند تا محصول مورد نظرتان را راحت‌تر خریداری کنید. همچنین، اگر به نحوه فنی محصول نیز توجه کنیم، آشنایی با انواع آن مفید است.

انواع شیر ظرفشویی کدامند؟

در حال حاضر، در بازار شیرهای ساختمانی با طراحی‌های گوناگون موجود هستند. هر یک از این مدل‌ها دارای کارایی مختلفی هستند و نیازهای خاصی را برآورده می‌کنند. بنابراین بررسی دقیق این انواع شیر ظرفشویی به شما کمک می‌کند تا بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید. در ادامه، به معرفی بهترین شیر آشپزخانه می‌پردازیم.

۱. شیر ظرفشویی فنری

یکی از رایج‌ترین انواع شیر سینک ظرفشویی، شیر فنری است که دارای یک شلنگ با بافت ریز و مقاوم از جنس الاستیک است. این محصول با ویژگی حالت ارتجاعی دامنه حرکتی کمتری نسبت به شیرآلات شاوری دارد. برای فعال‌سازی ویژگی فنری، کافی است قسمت آبریز شیر را به سمت پایین فشار داده و گیره را آزاد کنید تا امکان حرکت فنر به شما داده شود. اگر آشپزخانه شما ابعاد بزرگی دارد، شیر سینک ظرفشویی فنری می‌تواند گزینه مناسبی باشد زیرا ارتفاع آن نسبت به سایر شیرهای آشپزخانه بیشتر است. از جمله مزایای دیگر این نوع شیر ظرفشویی، وجود حالت اسپری است که باعث سهولت در فرآیند شست‌وشو می‌شود.

۲. شیر ظرفشویی دو منظوره

در صورتی که در مناطقی زندگی می‌کنید که کیفیت آب پایینی دارد، انتخاب یک شیر ظرفشویی دو منظوره می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. به‌طور کلی، شیرهای دو منظوره دارای دو خروجی آب هستند؛ که یک خروجی کوچک با آب تصفیه شده جهت مصرف آشامیدن و یک خروجی بزرگتر برای شست و شوی میوه و ظروف استفاده می‌شود. در این مدل، زمانی که شما جریان آب تصفیه را باز می‌کنید، آب ابتدا به دستگاه تصفیه وارد شده، و پس از انجام فرآیند تصفیه، به سمت خروجی هدایت می‌شود.

۳. شیر ظرفشویی علم ثابت

این نوع شیرآلات ساده‌ترین نوع شیر ظرفشویی هستند و همانطور که از نامش پیداست، به شکلی طراحی شده که ثابت است و امکان حرکت ندارد. در واقع، این نوع شیرهای ظرفشویی تنها قابلیت چرخش به سمت راست و چپ را دارند و به دلیل محدودیت در حرکت و جابه‌جایی، معمولاً برای سینک‌های تک لگنه و ابعاد کوچک مناسب هستند.

۳. شیر ظرفشویی شاوری یا شلنگدار

یکی از انواع شیرآلات ظرفشویی که به طور گسترده در بازار یافت می‌شود، شیرهای شاوری یا همان شیرهای شلنگ‌دار هستند. این محصولات به دسته شیرآلات متحرک تعلق دارند و سردوش آن‌ها می‌تواند از علم جدا شده و به‌صورت مجدد به آن متصل شود.

 

از مزایای شیر ظرفشویی شاوری، قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه است که به شما در شست‌وشوی سینک و ظروف آزادی عمل بیشتری می‌بخشد.

هنگام خرید شیر ظرفشویی به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای آنکه بتوانیم مناسب‌ترین شیر ظرفشویی را برای منزل خود تهیه کنیم، بهتر است که در ابتدا ویژگی‌های آن را بشناسیم. پیشنهاد می‌کنیم پس از مطالعه این مطلب، جهت بررسی مدل‌ها و قیمت شیر آشپزخانه به وب‌سایت گلزار هوم مراجعه کنید.

۱. جنس بدنه شیر

معمولا برای ساخت بدنه شیرآلات از دو نوع آلیاژ برنج و برنج خالص بدون سرب استفاده می‌شود. استفاده از برنج خالص بدون سرب برای تولید شیرها انتخاب مناسبی است؛ زیرا سرب دارای دوام کمی است و شکنندگی آن بالاست. از طرف دیگر، سرب فلزی است که به سلامتی بدن انسان آسیب وارد می‌کند، استفاده از آن در شیرآلات می‌تواند فجایع بی‌شماری را به باور آورد. اما شیرآلات ساخته شده از آلیاژ برنج خالص تنها ۲.۵ درصد سرب دارند. همچنین در آلیاژ برنج مقدار مشخصی از فلزهای روی و مس نیز وجود دارد. ویژگی‌های آلیاژ برنج خالص بدون سرب شامل ضخامت بالا، مقاومت در برابر املاح آب و طول عمر بالا هستند.

۲.  نوع آبکاری

روکش شیرآلات می‌تواند درجات مختلفی داشته باشد. این درجات بر حسب میکرون قابل اندازه‌گیری هستند و هر چه درجه میکرونیزاسیون بیشتر باشد، محصولی با کیفیت‌تر خواهیم داشت. در بازار شیرآلات خارجی و ایرانی، درجه ۱۸ میکرون به عنوان یک درجه قابل قبول محسوب می‌شود.

انواع آبکاری شیرآلات آشپزخانه شامل موارد زیر هستند:

  • آبکاری PVD: این روش آبکاری یکی از روش‌های پر استفاده است. در آبکاری PVD، محلولی از برخی فلزات مانند تیتانیوم در خلاء تبخیر می‌شود و از رسوبات خالص آن آبکاری شیر صورت می‌گیرد. از ویژگی‌های این شیوه آبکاری می‌توان به افزایش قیمت شیر، مقاومت بالا در برابر سایش، خوردگی و تغییر رنگ اشاره کرد.
  • آبکاری نیکل کروم: یکی دیگر از روش‌های آبکاری، آبکاری نیکل کروم است. در این آبکاری، معمولا رنگ شیر ظرفشویی به رنگ‌های نقره‌ای، آبی و سفید متمایل می‌شود. همچنین، در این نوع آبکاری سطح شیرآلات صاف و صیقلی خواد شد؛ به‌طوریکه نور به خوبی در آن بازتاب می‌کند.

۳.  جنس روکش شیر

به‌طور کلی باید گفت که شیر آلات از دو بخش پوشش خارجی و پوسته داخلی تشکیل می‌شوند. آن چیزی که ما به عنوان خریدار تماشا می‌کنیم همان روکش شیر یا پوشش خارجی آن است. شیرهای ظرفشویی می‌توانند علاوه‌بر آبکاری، دارای پوشش‌های متفاوتی نیز باشند. برخی از روکش‌های رایج شیرآلات عبارتند از:

  • روکش برنج
  • روکش کروم
  • روکش استیل
  • روکش مس
  • روکش برنزی
  • روکش روی

روکش‌های استیل معمولا دوام و عمر بالایی دارند و بهترین گزینه محسوب می‌شوند. این نوع روکش‌ها تنها زمانی دچار آسیب و خوردگی می‌شوند که به‌درستی از آن‌ها استفاده نشود. پس از استیل، روکش‌های مس، برنج و برنز بهترین گزینه‌ها به شمار می‌آیند.

جمع‌بندی

در این راهنمای خرید شیر ظرفشویی، انواع مختلفی از شیرآلات مورد بررسی قرار گرفتند. امیدواریم که مطالب و موارد آورده شده در این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید با استفاده از آن‌ها بهترین شیر ظرفشویی را برای خودتان انتخاب کنید.

آنچه دیگران می خوانند

نظر شما