شناسهٔ خبر: 66836101 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

قیمت مدل‌های مختلف دریچه داکت اسپلیت چگونه تعیین می‌شود؟

آیا می‌دانید با وجود دریچه داکت اسپلیت می‌توانید علاوه بر دسترسی آسان به دستگاه‌های داکت اسپلیت، ظاهر زیبایی به سقف ساختمان خود داده و دستگاه را از معرض دید خارج کنید؟ امروزه داکت اسپلیت یکی از دستگاه‌های درجه ‌یک تهویه هوا محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آیا می‌دانید با وجود دریچه داکت اسپلیت می‌توانید علاوه بر دسترسی آسان به دستگاه‌های داکت اسپلیت، ظاهر زیبایی به سقف ساختمان خود داده و دستگاه را از معرض دید خارج کنید؟ امروزه داکت اسپلیت یکی از دستگاه‌های درجه ‌یک تهویه هوا محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه ویژگی‌های بی‌بدیل این محصول منجر به محبوبیت و فروش بالای آن شده است، احتمالاً شما هم ترغیب شده‌اید از این دریچه‌ها برای منزل یا محل کار خود استفاده کنید؛ اما پیش از اقدام برای خرید بهتر است به طور کامل ویژگی‌ها و مدل‌های مختلف دریچه‌های داکت اسپلیت را بشناسید.

دریچه داکت اسپلیت

کاربرد دریچه داکت اسپلیت چیست؟

بعد از اتمام نصب دستگاه داکت اسپلیت به منظور پوشش و کاور اصلی دستگاه از دریچه داکت اسپلیت استفاده می‌شود. در واقع شما به کمک این دریچه می‌توانید بهتر و آسان‌تر از دستگاه‌های داکت اسپلیت به شکل دور‌ه‌ای بازدید کرده و به تعمیر، سرویس و چکاپ آن‌ها بپردازید.

علاوه بر این، این دریچه‌ها برای تعدیل و تنظیم هوای موجود در کانال‌ها باید در امتداد دستگاه داکت اسپلیت نصب شوند. این دریچه‌ها در زیر دستگاه و روی سقف کاذب نصب شده و محل دسترسی نصاب و تعمیرکار به شمار می‌آیند.

طراحی کلی دریچه بازدید داکت اسپلیت به گونه‌ای است که از زیبایی و ظرافت لازم برخوردار بوده و ظاهر مناسب و ایده‌آلی در محیط ایجاد می‌کند. یکی از قابلیت‌های مهم دریچه داکت اسپلیت این است که می‌توانید روی آن‌ یک فیلتراسیون هوا نصب کنید. با این کار می‌توان از ورود گردوغبار به محیط جلوگیری کرد.

امروزه داکت اسپلیت‌ها در مدل‌های مختلفی همچون زمینی، دیواری، کانالی، سقفی و... تولید می‌شوند؛ اما تمامی‌ آن‌ها به دریچه بازدید نیاز ندارند؛ در حقیقت اگر شما از داکت اسپلیت سقفی یا کانالی استفاده می‌کنید، باید حتماً از دریچه مناسب نیز بهره ببرید.

همچنین لازم است بدانید با نصب دریچه خطی روی درب مخصوص دریچه‌های داکت اسپلیت، می‌توانید به ایجاد برگشت هوای بهتر کمک کنید.

دریچه داکت اسپلیت چه مزایایی دارد؟

این دریچه‌ها دنیایی از ویژگی‌های کاربردی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند که منجر شده است این محصولات بسیار پرطرف‌دار و پرفروش باشند. مهم‌ترین مزایای دریچه بازدید داکت اسپلیت به شرح زیر است:

  • نصب این دریچه‌ها بسیار سریع و آسان است.
  • امکان ساخت دریچه داکت اسپلیت در ابعاد و ضخامت مختلف به راحتی وجود دارد.
  • این محصول با تهویه هوای استاندارد، طول عمر دستگاه اسپلیت را افزایش می‌دهد.
  • رنگ کور‌ه‌ای مورد استفاده در ساخت این دریچه‌ها دوام و استحکام بالایی دارد.
  • شما می‌توانید در هر موقعیت مکانی از این دریچه‌ها استفاده کنید و هیچ محدودیتی از این بابت وجود ندارد.
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت به دو شکل ثابت و متحرک تولید می‌شود و شما می‌توانید بر اساس نیاز خود محصول مناسب را خریداری کنید.
  • امکان ساخت این دریچه‌ها با درب لولایی و وزنه‌ای وجود دارد.
  • با استفاده از دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌توان محل قرارگیری دستگاه اصلی را نمایش داد.

کاربرد دریچه داکت اسپلیت

مدل‌های مختلف دریچه داکت اسپلیت کدام‌اند؟

دریچه‌های داکت اسپلیت بر حسب تناسب محیط و نیاز‌های موجود، با استفاده از متریال مختلف در طرح‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. از لحاظ متریال این دریچه‌ها به مدل‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

دریچه زیر داکت اسپلیت آلومینیومی با درب ساده (لولایی)

این نوع دریچه داکت اسپلیت از عمومی‌ترین مدل‌های این نوع دریچه است که درب و فریم آن از جنس آلومینیوم هستند. در مدل ساده لولایی درب کاملاً صاف، بدون شیار و منافذ طراحی می‌شود. یک ویژگی مهم این نوع دریچه این است که درب در حال باز بودن از ساختار دریچه به طور کامل جدا نشده و از طریق لولا به فریم متصل می‌ماند.

دریچه زیر داکت اسپلیت آلومینیومی با درب ساده (وزنه‌ای)

از خصوصیات بارز این نوع دریچه باید به جدا شدن کامل درب در زمان بازدید و تعمیر دستگاه‌های داکت اسپلیت اشاره کنیم. علاوه بر این، این دریچه‌ها فاقد هرگونه شیار، سوراخ و منفذ روی درب هستند.

دریچه زیر داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیاردار (لولایی)

ساختار دریچه‌های داکت اسپلیت شیار دار شامل فریم و درب شیاردار است. فریم این محصول از پروفیل مخصوص آلومینیومی ساخته شده و درب نیز از ورق آلومینیوم به شکل شیاردار (شیار‌های گریلی به طول ۹ و ۱۸ سانتی‌متر) در ضخامت‌های مختلف تولید شده و با لولا به فریم متصل است.

دریچه زیر داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیاردار (وزنه‌ای)

این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت از درب دارای شیار جداشونده برخوردار بوده و کاملاً آلومینیومی است. فریم این مدل دریچه با توجه به وزنه‌ای بودن درب آن، از ساختار سه پری برخوردار بوده و در این حالت درب به راحتی داخل چهارچوبه سه پری جاسازی می‌شود.

ساختار داخلی درب این نوع دریچه‌ها مانند مدل قبلی دارای شیار‌های گریلی در طول‌های ۹ و ۱۸ سانتی‌متر است که موازی بوده و در فواصل یکنواخت از یکدیگر قرار داده شده‌اند.

دریچه زیر داکت اسپلیت آلومینیومی با درب خطی (لولایی)

این نوع دریچه از جنس آلومینیوم بوده و از دو قسمت شامل ورق اصلی درب و دریچه خطی تشکیل می‌شود که این دریچه خطی به منظور تأمین هوای محفظه‌ای که دستگاه در آن قرار دارد در نظر گرفته شده است.

دریچه زیر داکت اسپلیت آلومینیومی با درب مشبک (لولایی)

با توجه به امکان عبور هوای بیشتر از سوراخ‌های مشبک، به منظور بازدید از دستگاه‌هایی که نیاز به هوای بیشتری برای محفظه خود دارند از این نوع دریچه داکت اسپلیت استفاده می‌شود.

دریچه زیر داکت اسپلیت آلومینیومی با درب مشبک (وزنه‌ای)

اگر دستگاه داکت اسپلیت به تأمین هوای تازه در محفظه نیاز داشته باشد و فاصله دربی که قرار است به شکل وزنه‌ای برای بازدید آن قرار داده شود، به میزانی باشد که بتوان به راحتی درب را به کل وزنه‌ای جابه‌جا کرد و دوباره به محل قبلی بازگرداند، استفاده از این نوع دریچه بهترین گزینه است.

دریچه بازدید داکت اسپلیت کناف

عمدتاً این نوع دریچه در دو نوع گل سقفی و وسط خطی تولید شده و هر دو مدل به شکل درب وزنه‌ای هستند. هنگام نصب باید فاصله ۱۰ الی ۱۵ سانتی متری از دستگاه رعایت شود.

دریچه بازدید داکت اسپلیت MDF ( به شکل خام)

دریچه‌های داکت اسپلیت MDF در دو طرح گل سقفی روکار و توکار طراحی می‌شوند که ظاهر بسیار زیبایی دارند. این دریچه‌ها به فاصله ۲ الی ۳ سانتی متری از دستگاه داکت اسپلیت نیاز دارند و درب آن‌ها حتماً به صورت وزنه‌ای ساخته می‌شود؛ زیرا امکان استفاده از لولا در این نوع دریچه وجود ندارد.

دریچه زیر داکت اسپلیت آلومینیومی

قیمت دریچه داکت اسپلیت به چه عواملی بستگی دارد؟

درمورد قیمت این محصول باید بگوییم پارامتر‌های مختلفی در تعیین قیمت دریچه داکت اسپلیت نقش دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • نوع دریچه
  • ابعاد دریچه
  • جنس دریچه
  • طراحی ظاهری دریچه
  • ضخامت دریچه
  • نوع رنگ
  • تعداد سفارش
  • تعداد قفل و لولا‌های به‌کاررفته
  • سفارشی‌سازی

بهترین انواع دریچه داکت اسپلیت را از کجا تهیه کنیم؟

گروه صنعتی تهویه نظری با برخورداری از امکانات پیشرفته و دانش و تجربه متخصصان ایرانی توانسته است انواع محصولات تهویه مطبوع و هوارسانی از جمله انواع دریچه کولر، دریچه بازدید داکت اسپلیت، هود صنعتی، کانال‌سازی، دریچه‌های کنترل و هدایت هوا و بسیاری محصولات دیگر را با کیفیتی بی‌نظیر و طبق استاندارد‌های جهانی تولید کند.

شما می‌توانید هر محصولی که برای تأمین آسایش و راحتی بیشتر در منزل خود نیاز دارید را بدون واسطه از مجموعه تهویه نظری با بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان، به همراه مناسب‌ترین قیمت تهیه کرده و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

آنچه دیگران می خوانند

نظر شما