شناسهٔ خبر: 64569421 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سلطان السدح:

آمریکا نمی‌خواهد منطقه امنیت داشته باشد

سلطان السدح  خبرنگار یمنی با اشاره به حملات هوایی آمریکا و انگلیس به یمن گفت: به نظر می‌رسد که آمریکا نمی‌خواهد که منطقه امنیت داشته باشد و می‌خواهد که تنش‌های نظامی بیشتر و بیشتر شود و حملات هوایی بیشتری را انجام دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما ، سلطان السدح  خبرنگار یمنی در ارتباط تصویری با برنامه سلام خبرنگار  شبکه خبر درباره جزئیات حمله آمریکا و انگلیس به یمن گفت و گو کرد.
سوال: آقای سلطان السدح درباره جزئیات حمله آمریکا و انگلیس به یمن بگویید و پاسخ یمنی‌ها به این حمله چه بود؟
سلطان السدح: بامداد امروز صنعا و شماری از استان‌های یمن هدف تعدی و تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس قرار گرفت. در سعده و حجه و استان الحدیده و تعز و همچنین زمار؛ نیز بر اساس اظهارات غربی ها، هدف حملات موشکی قرار گرفتند و این موشک ها؛ موشک‌های انگلیسی و آمریکایی بود که با جنگنده‌های اف ۱۶ این استان‌های یمن را هدف حملات خودشان قرار دادند.
پایتخت صنعا هم هدف این حملات قرار گرفت. شماری از فرودگاه و تأسیسات زیربنایی در استان حجه که در نزدیک ساحل المیدی قرار دارد، این‌ها هم هدف قرار گرفتند و این جبهه‌ها الآن شعله ور است. همچنین فرودگاه الحدیده نیز هدف قرار گرفت.در الحدیده تأسیسات زیربنایی دیگری هدف قرار گرفت.
الآن ما با شما صحبت می‌کنیم از حملات جدیدی به استان الحدیده که با حملات هوایی جدیدی انجام گرفت. آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به طور مشترک این کار را انجام دادند. حملات ساعت ۳ بامداد به وقت صنعا تمام شد تقریباً و بعد از آن که این حملات متوقف شد، منابع خبری اعلام کردند که این ائتلاف حملات جدیدی به استان الحدیده انجام دادند، به حجه هم همین طور.
 
آمریکا نمی‌خواهد که منطقه امنیت داشته باشد
حملات هوایی به نظر می‌رسد که آمریکا نمی‌خواهد که منطقه امنیت داشته باشد و می‌خواهد که تنش‌های نظامی بیشتر و بیشتر شود و حملات هوایی بیشتری را انجام دهد. اخیراً هم مسئولان آمریکایی در کنگره و دیگر جا‌ها اعلام کردند که ناو هواپیمابر آن‌ها در دریای سرخ آماده است که این حملات را انجام دهد و این حملاتی هم که انجام شد با استفاده از همین ناو هواپیما بر آمریکایی و با استفاده از موشک‌های آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها انجام شد.
آمریکایی‌ها ادعا کرده اند که این حملات، حملات دقیقی بوده است، اما رهبران یمنی اعلام کردند این‌ها فقط قدرت نمایی بوده و نتوانستند آسیب جدی بزنند و این بر خلاف قوانین بین المللی است که به یک کشوری تجاوز و تعدی کنند. آمریکایی‌ها قبلاً هم این کار را کرده بودند.
سید عبدالملک بدرالدین الحوثی روز گذشته هم در آخرین سخنرانی خودشان اشاره کردند که هر گونه تجاوز آمریکا به یمن آن را تجاوزی به ملت یمن به حساب می‌آورند و ملت یمن آماده هستند که به آن با قدرت پاسخ دهند.
 
<div id="video-display-embed-code_10670213"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4119926/10670213?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما