شناسهٔ خبر: 67684850 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترامپ به صورت رسمی به عنوان نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد

تهران-ایرنا- حزب جمهوری خواه روز دوشنبه به صورت رسمی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از "آناتولی", معرفی ترامپ به عنوان نامزد جمهوری خواهان درست دو روز پس از سوء قصد به جان وی در ایالت پنسیلوانیا انجام می شود.

طبق گزارش‌ها، ترامپ بعدازظهر دوشنبه در جریان رای گیری نمایندگان در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان اکثریت را بدست آورد و به عنوان نامزد رسمی این حزب معرفی شد.

پیش از این، ترامپ اعلام کرد که جی دی ونس، سناتور اوهایو، معاون او در انتخابات سراسری نوامبر خواهد بود.

وی گفت: پس از مشورت و تفکر طولانی و با توجه به استعدادهای فوق العاده بسیار دیگر، به این نتیجه رسیدم که بهترین فرد برای تصدی سمت معاونت رئیس جمهور آمریکا، سناتور جی دی ونس از ایالت بزرگ اوهایو است.

ونس هنوز رسماً اظهارنظری نکرده است، اما انتظار می‌رود که اواخر دوشنبه در کنفرانس میلواکی، ویسکانسین سخنرانی کند.

به گزارش ایرنا، تارنمای «آکسیوس» آمریکا در گزارشی با بیان اینکه تیراندازی نافرجام به سوی «دونالد ترامپ»، کمپین انتخاباتی جمهوری خواهان را شوکه کرده، نوشت: این حادثه باعث خوش‌بینی این حزب نسبت به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه شده است.

تارنمای آمریکایی «آکسیوس» امروز (یکشنبه) در گزارشی با بیان اینکه تیراندازی به سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در کمپین انتخاباتی، جمهوری‌خواهان را شوکه کرد، نوشت که این حادثه باعث شده است که حزب جمهوری‌خواه در مورد شانس خود در انتخابات آمریکا در ماه نوامبر (آبان) خوش‌بین باشد و با اطمینان بیشتری در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان که از فردا (دوشنبه) آغاز می‌شود، شرکت کند.

در جریان تجمع انتخاباتی عصر روز گذشته در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا آمریکا، فردی ۲۰ ساله به نام توماس متیو کروکس از فاصله ده ها متری از تفنگ نیمه خودکار خود چندین گلوله به سمت ترامپ شلیک کرد که یکی از آنها به گوش او و سه گلوله دیگر به حاضران اصابت کردند. در جریان این واقعه، دو تن از جمله فرد تیرانداز کشته و دو تن دیگر مجروح شدند.

تارنمای آمریکایی آکسیوس در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ایالات متحده از جمله برخی در مناطق چرخشی (ایالت‌های حساس انتخاباتی موسوم به چرخشی یا خاکستری/Swing state)، عکس‌های ترامپ را در حالی که مشت خود را بالا گرفته و خون روی صورتش پاشیده شده است، منتشر کردند، افزود: حادثه تیراندازی، جمهوری‌خواهان را به خط مقدم مبارزه سیاست ملی بازگرداند، وضعیتی که برخی به سرعت آن را پذیرفتند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار می شود. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد. نخستین مناظره جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا با دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا در ۲۷ ژوئن (۷ تیر ۱۴۰۳) برای این انتخابات برگزار شد. بایدن در این مناظره بارها با بیان جملات نامفهوم و نیمه‌تمام و سکوت‌های عجیب، در برابر ترامپ به طور واضحی شکست خورد و این نمایش ضعیف بایدن در کنار دیگر خطاهای مکرر او در انظار عمومی، زنگ خطر را برای بسیاری از دموکرات ها و تحلیلگران سیاسی آمریکا به صدا در آورده و خواستار انصراف او از رقابت‌ها شده‌اند.

نظر شما