شناسهٔ خبر: 67684849 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

دو روز بعد از شلیك نافرجام به سوی ترامپ؛

ترامپ رسماً نامزد حزب جمهوری‌خواه شد

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: دونالد ترامپ به شکل رسمی از سوی حزب‌ جمهوری‌خواه به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی شد و همزمان اعلام کرد جی‌دی ونس،‌ سناتور عضو این حزب، کاندیدای مورد نظر او برای سمت معاون رئیس‌جمهور است.
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا خبر معرفی ونس را در «تروث سوشال»، شبکه اجتماعی متعلق به خود، اعلام کرد.
 ترامپ در این زمینه نوشت: «جی‌دی به عنوان معاون رئیس‌جمهور به مبارزه برای قانون اساسی ادامه خواهد داد، در کنار نیروهای نظامی ما خواهد ایستاد و هر کمکی که بتواند به من می‌کند تا دوباره آمریکا را باعظمت کنیم.»
دی‌جی ونس، سناتور ۳۹ ساله و جمهوری‌خواه ایالات اوهایو یکی از گزینه‌های اصلی برای به دست آوردن این سمت بود.
جی‌دی‌ ونس،  خاطر ریش‌اش كه شبیه آبراهام لینکلن، است ملقب به آبراهام لینکلن جوان، می‌باشد.
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا یار انتخاباتی خود را در آغاز مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه و تنها دو روز بعد از سوءقصد نافرجام به خود در جریان یک تجمع انتخاباتی معرفی کرد.
در ابتدای این مجمع که به مدت چهار روز در میلواکی برگزار می‌شود، حزب جمهوری‌خواه اعلام کرد که او به اندازه کافی رأی نمایندگان این حزب در ایالت‌ها را به دست آورده و به این ترتیب به شکل رسمی  ترامپ را به عنوان کاندیدای خود معرفی کرد.

 نامزد معاونت دونالد ترامپ کیست؟
سناتور جی دی (جیمز دونالد)‌ ونس که به زودی چهل ساله می‌شود، سال گذشته بدون هیچ سابقه کار دولتی توانست با حمایت دونالد ترامپ به عنوان یک جمهوری‌خواه به نمایندگی مجلس سنا از ایالت اوهایو انتخاب شود.او فردی تازه کار در عرصه سیاست دولتی است و پیش از این در زمینه وکالت و کسب و کار فناوری فعالیت کرده است.
هشت سال پیش، در سال ۲۰۱۶ انتشار خاطرات یک وکیل جوان از زندگی اجتماعی ومشکلات اقتصادی سفیدپوستان طبقه کارگر در غرب میانه آمریکا توجه منتقدان را جلب کرد.
«مرثیه هیل‌بیلی: خاطره‌ای از خانواده و فرهنگ در بحران» شرح حالی بود که جی‌ دی ونس از زندگی خود به عنوان بخشی از جامعه یقه آبی‌های منطقه کوه های آپالیچیان نوشت.
در این کتاب، با نگاهی نقادانه مشکلات اجتماعی و فقر مردمان این منطقه بررسی شده است.انتشار این کتاب باعث شد جی دی ونس مورد توجه محافظه‌کاران در آمریکا قرار بگیرد.
جی دی ونس در سال ۱۹۸۴ در خانواده‌ای کم درآمد در شهر کوچک میدل‌تاون در ایالت اوهایو به دنیا آمد.جدایی والدین و سپس ازدواج مادرش باعث شد در خانه‌ مادربزرگ و پدربزرگش بزرگ شود و به مدرسه برود.
او پس از اتمام دبیرستان راهی خدمت در نیروی تنفگدار دریایی آمریکا شد. ونس با درجه سرجوخه به عنوان خبرنگار نظامی در جنگ عراق حضور داشت و پس از خدمت راهی دانشگاه شد.
ونس پس از دریافت مدرک کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه ایالتی اوهایو، برای تحصیل در رشته حقوق راهی دانشگاه مشهور ییل شد.او پس از دانشگاه به عنوان وکیل و فعال تجاری وارد بازار کار شد و در سال ۲۰۱۶ کتاب پر فروش مرثیه هیل‌بیلی را منتشر کرد.هیل‌بیلی در فرهنگ عامیانه آمریکا اصطلاحی گاه توهین‌آمیز است که برای اشاره به ساکنان مناطق روستایی کوه‌های آپالاچیان به کار گرفته می‌شود.مرثیه هیل‌بیلی توانست برای دو سال متوالی در فهرست کتاب‌های پرفروش روزنامه نیویورک تایمز قرار بگیرد و موضوع فیلمی شد که به وسیله نتفلیکس تولید شد.
سناتور جی‌ دی ونس از سیاست‌های محافظه کارانه و عام‌پسندانه حمایت می‌کند.او به بخشی از جامعه سیاسی آمریکا تعلق دارد که از آن به عنوان «راست جدید» نام برده می‌شود.
این طیف شامل محافظه کاران پوپولیست است که با بسیاری از دیدگاه های سنتی جمهوری‌خواهان موافق نیستند.
سناتور ونس یکی از حامیان قوانین سخت‌گیرانه در زمینه پایان خودخواسته بارداری است که از مهم‌ترین اختلاف‌های اجتماعی دو طیف راست و چپ در آمریکاست.
او در زمینه سیاست‌های تجاری از اعمال تعرفه‌های بالا بر واردات حمایت می‌کند و مخالف دخالت آمریکا در منازعات خارجی است.
به عنوان مثال  ونس مخالف کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین است چرا که باور دارد واشنگتن خود را درگیر یک جنگ بی سرانجام کرده و در نهایت کی‌یف مجبور است با واگذار کردن بخشی از خاک خود با مسکو به توافق برسد.از سوی دیگر، او خواهان کمک نظامی تمام و کمال ایالات متحده به اسراییل است.در رابطه با ایران هم سناتور ونس با حمله نظامی به جمهوری اسلامی مخالفت کرده است.سال گذشته پس از آغاز جنگ غزه، سناتور ونس در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرد با تصویب مجوز جنگ با ایران مخالفت خواهد کرد. ونس می‌گوید مخالف هدف قرار دادن اهداف نظامی در داخل خاک ایران است چرا که این چنین اقدامی به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه منجر خواهد شد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما