شناسهٔ خبر: 67685156 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ستاد بایدن: زوج انتخاباتی ترامپ یک راستگرای افراطی است

تهران- ایرنا- ستاد انتخاباتی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، «جی دی ونس» زوج انتخاباتی دونالد ترامپ را یک «راستگرای افراطی» نامید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ستاد انتخاباتی بایدن دوشنبه شب اعلام کرد: ترامپ، ونس تندروی راست افراطی و حامی شعار «آمریکا را دوباره عظمت ببخشید» را به عنوان زوج انتخاباتی خود انتخاب کرد. ونس نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را رد کرد. او حامی ممنوعیت سقط جنین است و به لقاح مصنوعی رای مخالف داده است.

بایدن نیز دوشنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ونس حرف‌های زیادی درباره حمایت از کارگران می‌زند. اما اکنون او و ترامپ می‌خواهند مالیات خانواده‌های طبقه متوسط را افزایش دهند و تلاش می‌کنند مالیات ثروتمندان را کاهش دهند.

حزب جمهوریخواه دوشنبه شب به صورت رسمی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ معرفی کرد.

ترامپ در کنوانسیون ملی جمهوریخواهان اعلام کرد که جی دی ونس سناتور اوهایو معاون او در انتخابات سراسری نوامبر خواهد بود.

کنواسیون ملی حزب جمهوریخواه در حالی آغاز به کار کرد که روز شنبه به وقت محلی در جریان تجمع انتخاباتی در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا آمریکا، فردی ۲۰ ساله به نام توماس متیو کروکس از فاصله ده ها متری از تفنگ نیمه خودکار خود چندین گلوله به سمت ترامپ شلیک کرد که یکی از آنها به گوش او و سه گلوله دیگر به حاضران اصابت کردند. در جریان این واقعه، دو تن از جمله فرد تیرانداز کشته و دو تن دیگر مجروح شدند.

نظر شما