شناسهٔ خبر: 67684875 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

واکنش دبیرکل حزب الله لبنان به تحولات دو روز گذشته ضاحیه جنوبی بیروت

سپیده حسینی

دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به تحولات دو روز گذشته ضاحیه جنوبی بیروت با تاکید بر اینکه این مشکل میان حزب الله و جنبش امل نبوده، اعلام کرد که با توجه به شرایط امنیتی جنوب لبنان راهپیمایی های عاشورایی در این مناطق برگزار نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مجلس عاشورایی دوشنبه شب، در واکنش به بروز مشکلات پیش آمده در دو روز گذشته در محله «ماضی» ضاحیه جنوبی بیروت با تاکید بر اینکه این مشکل میان حزب الله و جنبش امل نبوده است اظهار کرد: سمیر قبانی به دلیل رسیدگی به مشکلات مشهور بود و او در راه جلوگیری از آشوب و تاکید بر اتحاد صفوف شهید شد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: ما و برادرانمان در جنبش امل با هم توافق نظر داریم که انجام تحقیقات درباره این حادثه بر عهده اطلاعات ارتش است و ما به دستگاه قضایی لبنان مراجعه می کنیم و هرکسی که تیراندازی کرده، به ارتش و دستگاه قضایی تحویل داده می شود. من از خانواده این شهید و جوانان منطقه «معوض» به دلیل خویشتن داری در این خصوص با وجود برخی تلاش ها برای تحریک، تقدیر می کنم.

به گزارش سایت النشره، نصرالله در ادامه نیز اعلام کرد: به دلیل شرایط امنیتی موجود در جنوب لبنان، راهپیمایی های عاشورایی روز دهم محرم در شهر بنت جبیل و راهپیمایی های روز دهم و سیزدهم محرم در شهرهای صور و النبطیه برگزار نخواهد شد و در سایر مناطق جنوب لبنان آزادی عمل با برادران است تا آنچه مناسب شرایط امنیتی است، انجام دهند و این تصمیمات با هماهنگی برادرانمان در جنبش امل اتخاذ شد.

بیروت، پایتخت لبنان در دو روز گذشته شاهد درگیری هایی بود که با یک مشاجره ساده در محله ماضی آغاز شد.

این مساله ابتدا ماهیتی شخصی داشت اما خیلی زود به درگیری های مسلحانه میان برخی گروه ها تبدیل شد و که در نتیجه آن تعدادی کشته و زخمی شدند.

یکی از اعضای حزب الله و نیز سمیر عید قبانی، فرمانده منطقه ماضی که در محل درگیری حضور داشتند، برای آرام کردن اوضاع وارد عمل شدند اما در این میان فرمانده قبانی در تیراندازی ها جان خود را از دست می دهد.

در پی این اتفاق حزب الله و جنبش امل فورا با صدور بیانیه مشترکی به خانواده قبانی تسلیت گفته و اعلام کردند که نیروهای ارتش در محل تیراندازی مستقر شدند و تحقیقات برای شناسایی و  بازداشت عامل و یا عوامل این اتفاق آغاز شده است.

انتهای پیام

نظر شما