شناسهٔ خبر: 64569630 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادامه حملات ائتلاف آمریکایی به استان های مختلف یمن

پس از اینکه ائتلاف آمریکایی اعلام کرد که حملات به یمن محدود است و در بامداد متوقف می‌شود، حملات هوایی آمریکا و انگلیس و متحدانش صبح امروز باز هم تکرار شد.

صاحب‌خبر -

ادامه حملات ائتلاف آمریکا به استان های مختلف یمن

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما ، آقای سلطان السدح، خبرنگار یمنی در ارتباط تصویری با شبکه خبر ، بخش خبری جزئیات حملات ائتلاف آمریکایی به یمن را تشریح کرد.

سؤال: درباره جزئیات حمله آمریکا و انگلیس برای ما بگویید.

سلطان السدح: پایتخت یمن، صنعا و شماری از استان‌های یمن هدف حملات جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی و انگلیسی قرار گرفت که این نقض آشکار حاکمیت یمن است. آمریکا فرودگاه و پایگاه نظامی الدیلمی را در صنعا هدف قرار داد، همچنین در حجه فرودگاهی را هدف قرار دادند در نزدیکی منطقه میدیا در نزدیکی دریای سرخ و همچنین استان الحدیده و استان تعز و فرودگاه آن جا را هدف قرار دادند که این فرودگاه هم از کار افتاده بود. ائتلاف آمریکایی و انگلیسی شمار دیگری از استان‌ها را هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

این ائتلاف اعلام کرد که بعد از بامداد حملاتشان تمام می‌شود، اما تقریباً یک ربع پیش ما شاهد حملات اضافی جنگنده‌های این ائتلاف به استان الحدیده بودیم. این حملات؛ حملات جدیدی است بعد از این که عملیات خودشان را اعلام کردند که محدود است و گفتند که نمی‌خواهند این عملیات توسعه پیدا کند، اما این حملات به یمن در حال انجام است.

نیرو‌های مسلح یمن هم اعلام کردند که به هر گونه نقض حاکمیت یمن و به هر گونه تعدی و تجاوز به کشور یمن و منابع آن پاسخ خواهند داد و این پاسخ قاطع و گسترده خواهد بود. همچنین سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در سخنان خود روز گذشته اعلام کردند که هر گونه تجاوز آمریکایی هر چند محدود باشد، بدون پاسخ قوی و محکم نخواهد بود و بعد از این منافع آمریکا و قواعد و پایگاه‌های آن را در منطقه هدف قرار می‌دهیم و همچنین کشتی‌های آن را.

اخباری مبنی بر پاسخ یمنی‌ها که ناو آمریکایی را هدف قرار دادند منتشر شده، اما این اخبار تا کنون تأیید نشده، نیرو‌های مسلح یمن اعلام کردند که عملیات خودشان را به صورت رسمی اعلام خواهند کرد و به هر حال این حملات به شماری از استان‌های یمن انجام شد و ساکنان این مناطق دچار ترس، اضطراب و نگرانی نشدند.

این حملات قابل پیش بینی بود و یمنی‌ها نیز وزیرخارجه و بقیه هم اعلام کردند که آماده پاسخگویی هستند. وزیر دفاع انگلیس، وزیر دفاع آمریکا و مسئولان آمریکایی و انگلیسی اعلام کرده بودند که به هر حال با بهانه‌های واهی به یمن حمله می‌کنند و این کار را کردند، اما رهبران یمنی اعلام کردند به هر گونه تجاوز پاسخ قاطع خواهند داد و الآن بعد از این تجاوزی که ائتلاف آمریکایی و انگلیسی به یمن انجام داد چه از طریق جنگنده‌های خودشان، چه ناو‌های هواپیمابری که در دریای سرخ دارند از پایگاه‌های خودشان در قبرس به هر حال این حملات بدون پاسخ نخواهند ماند.

این‌ها از موشک‌های مختلف و جدیدی استفاده کردند. بر اساس منابع خبری، زیردریایی‌های آمریکایی هم در این حملات مشارکت داشتند و گفته می‌شود از صد بمب و موشک، استفاده کردند، به ۱۶ هدف در استان‌های یمن و این اخبار همان طور که گفتیم غیردقیق است و تأیید نشده است.

به هر حال استان الحدیده هدف قرار گرفت و تا این لحظه هم گفته می‌شود که حملات آن‌ها همچنان ادامه دارد. ائتلاف آمریکایی و انگلیسی گفته می‌شود که چهار حمله به پایگاه هوایی الدیلمی یمن انجام داده اند.

نظر شما