شناسهٔ خبر: 64569195 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

حملات جنگنده های آمریکایی و انگلیسی به یمن و پاسخ متقابل یمنی ها

آمریکا و انگلیس برای حمایت از رژیم صهیونیستی تعدادی از مناطق یمن را بامداد روز جمعه بمباران کردند// نیروهای مسلح یمن نیز به ناوهای جنگی آمریکا و انگلیس در دریای سرخ حمله کرده اند

علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد پاسخ یمن به تأخیر نخواهد افتاد و نیروهای مسلح یمن الان با قدرت در حال پاسخ به ناوهای جنگی آمریکا و انگلیس در دریای سرخ هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قدس (قدسنا)، برخی منابع گفتند جنگنده های آمریکایی صنعاء، الحدیده، صعده و تعز را بمباران کردند.

 

منابع یمنی گفتند حملات مشابهی به  اطراف فرودگاه الحدیده و مناطقی در شهرستان زبید در استان الحدیده انجام شد.

 

آنان افزودند جنگنده های آمریکایی و انگلیسی به پادگان کهلان در شرق شهر صعده و فرودگاه در شهرستان عبس در استان حجه در شمال یمن حمله کردند.

برخی منابع گفتند جنگنده های آمریکایی و انگلیسی به جبل الصمغ در غرب شهر صعده و منطقه طخیه در شهرستان مجز در استان صعده حمله کردند

 

آنان گفتند جنگنده های آمریکا و انگلیس حملاتشان را به استان الحدیده ازسرگرفتند و شهر الحدیده و شهرستان باجل را هدف قرار  دادند.
 

 

از طرف دیگر یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد پاسخ یمن به تجاوز آمریکا و انگلیس با حمله به ناوها و پایگاههای آمریکا و انگلیس در منطقه آغاز شده است.

 

علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در توئیتی در پایگاه ارتباط اجتماعی ایکس نوشت پاسخ یمن به تأخیر نخواهد افتاد و نیروهای مسلح یمن الان با قدرت در حال پاسخ به ناوهای جنگی آمریکا و انگلیس در دریای سرخ هستند.

 

وی افزود : جنگ در دریای سرخ شعله ور شده و شماری از مواضع و پایگاههاهی نظامی آمریکا و انگلیس هدف حمله قرار گرفته اند.

 

همچنین یک مقام ارشد نظامی یمنی گفت اگر آمریکا و انگلیس نبرد را گسترش دهند به پایگاههای آنان در منطقه حمله خواهیم کرد.

 

سرتیپ عبد الله بن عامر معاون رئیس اداره عقیدتی وزارت دفاع یمن در صنعاء گفت شماری از مواضع ما هدف حمله قرار گرفته است و در پاسخ تردید نخواهیم کرد.

 

وی افزود برخی مواضع نظامی در استانهای صنعا و الحدیده هدف حمله قرار گرفته است و ما توانایی های داریم که ما را برای دفاع مشروع از خود قادر می سازد.

 

بن عامر، واشنگتن و لندن را مسئول نظامی کردن دریای سرخ دانست و تأکید کرد عملیات در دریای سرخ تا پایان دادن به تجاوز به غزه ادامه خواهد داشت.

 

 

گفتنی است نیروهای مسلح یمن از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ملت مظلوم فلسطین به خصوص در غزه اعلام حمایت کرده اند و جلوی تردد کشتی های اسرائیلی یا غیر اسرائیلی عازم بنادر رژیم صهیونیستی را گرفته اند.

 

نیروهای مسلح یمن شرط توقف محاصره دریایی رژیم صهیونیستی را لغو محاصره غزه و توقف تجاوز به آن اعلام کرده اند.

 

انتهای پیام/ ع.ج

نظر شما