شناسهٔ خبر: 64192105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهارت، دانش، تجربه و بصیرت از مهمترین مولفه‌های مدیریت

خبرگزاری صدا و سیما

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به مهارت، دانش، تجربه و بصیرت از مهمترین مولفه‌های مدیریت است گفت: مدیر نقش هدایت و راهبری یک مجموعه را دارد و باید به‌صورت میدانی نقش‌آفرینی کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی‌تبار در جلسه اخلاق مدیران در نظام اسلامی اظهار داشت: مدیر نقش هدایت و راهبری یک مجموعه را دارد و باید به‌صورت میدانی نقش‌آفرینی کند و با این ویژگی‌ها است که می‌تواند امورات را مدیریت کند.
 
وی با بیان اینکه مسئولیت نیاز به دانش و مهارت دارد، افزود: برخی افراد تأکید دارند باید مدیر شوند ،چنانچه ویژگی‌های لازم را داشته باشد حق آن فرد محسوب می‌شود، اما برای برخی‌ها ناحق است و چنانچه حق باشد، قابل دفاع است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار اضافه کرد: در کنار حق بودن نیز باید تناسب بین شخصیت حقیقی و حقوقی وجود داشته باشد، همان‌گونه که امام جماعت باید ویژگی‌هایی داشته باشد، مسئولیت نیز همین‌گونه است.
 
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه اگر  شایستگان در جایگاه واقعی نباشند، جامعه عقب می‌ماند، ادامه داد: در دین مبین اسلام احادیث و روایات متعددی در رابطه با مدیریت بیان شده است.
 
وی تصریح کرد: ریاست برای کسانی که دنبال هدف سودپرستانه هستند بسیار خطرناک است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با بیان اینکه ضرورت دارد تا دانش متناسب با مدیریت محوله به فرد مورد نظر مدنظر قرار گیرد، بیان کرد: یکی از آسیب‌ها این است که برخی‌ها که در جایگاه مدیریتی هستند تخصص لازم را ندارند و مدنظر قرار ندادن این مهم باعث می‌شود تا کل مجموعه زمین‌گیر شوند.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه عامل موفقیت یک سازمان کارشناسان هستند، مطرح کرد: هر فردی در هر دستگاهی خدمت می‌کند باید رشته تخصصی آن دستگاه را فرا بگیرد.
 
وی عنوان کرد: می‌توان با دانش، مهارت و تجربه کافی در راستای کنترل گرانی و حذف دلالان ایفای نقش کرد و این از الزامات مدیریت است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار در پایان یادآور شد: مسئولیت در نظام اسلامی یک توفیق است تا در این راستا خدمت کرد و باید این نعمت را قدر دانست.
<div id="video-display-embed-code_10592439"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4098437/10592439?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما