شناسهٔ خبر: 67797344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیشرفت ۸۸ درصدی پروژه‌های جهاد آبرسانی در همدان

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت ۸۸ درصدی پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها بالاتر از میانگین کشوری است.

صاحب‌خبر -

فرهاد بختیاری‌فر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه جهاد آبرسانی در استان همدان شامل آبرسانی به ۱۶۰روستا با اعتبار ۵۰۹ میلیارد تومان در راستای پیشبرد اهداف محرومیت‌زدایی و آبرسانی به روستاهای استان همدان است.

وی تصریح کرد: ساخت ۵۴ باب مخزن با حجم ۱۹ هزار و ۶۵۰ متر مکعب، اجرای ۲۲۳ کیلومتر خط انتقال، اجرای ۱۸۲ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، احداث هشت باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۰۱ لیتر در ثانیه و حفر ۲۲ حلقه چاه با آبدهی ۱۱۰ لیتر درثانیه برای آبرسانی به روستاهای استان در حال انجام است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: احداث مخزن زمینی به تعداد ۱۹ باب و ۱۵ هزار و ۲۰۰ متر مکعب، اجرای خط انتقال به طول ۲۱۰ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۱۴۰ کیلومتر، حفر چاه و بهسازی چشمه و قنات به تعداد ۳۷ حلقه و احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ، انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان همواره از استان‌های برتر در حوزه‌ اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی بوده و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان همدان بالاتر از میانگین کشور که ۵۰ درصد گزارش شده، است.

آبفای استان همدان ۶۸۰ هزار مشترک دارد.

نظر شما