شناسهٔ خبر: 64163481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام:

۴۹۰ کیلومتر از راه‌های ایلام روکش آسفالت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: از خرداد ماه سال گذشته تا امروز حدود ۴۹۰ کیلومتر از را‌های این استان روکش آسفالت شده است.

صاحب‌خبر -

 سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل اظهار داشت: بحث حمل و نقل یک صنعت پویا در توسعه اقتصادی کشور است در واقع هیچ‌گونه جایگزینی برای حمل و نقل بار و مسافر وجود ندارد.

وی با اشاره به یکم دی ماه روز راهدار افزود: این روز فرصتی برای تجلیل از فعالان این عرصه است که شبانه روز برای آرامش مردم و کاربران سطح جاده‌ها بویژه مناطق کوهستانی و صعب العبور استان تلاش می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام تاکید کرد: راهداران در سرمای زمستان و گرمای تابستان تلاش می‌کنند تا رانندگان بتوانند از محور‌ها بصورت ایمن عبور کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با اشاره به اقدامات این اداره کل در حوزه روکش آسفالت جاده‌ها یادآور شد: از خرداد ماه سال گذشته تا امروز حدود ۴۹۰ کیلومتر انواع روکش آسفالت در ایلام انجام شده است.

وی با بیان اینکه استان ایلام مقام اول روکش آسفالت را در کشور دارد و در ایمن سازی محور‌های مواصلاتی نیز مقام اول را در کشور دارد، گفت: حدود ۷۱ هزار تابلو ظرف یکسال گذشته در محور‌های مواصلاتی نصب شده است

وی ادامه داد: هیچ کاری در راهداری بدون هزینه نیست خط کشی کیلومتری ۲۵ میلیون تومان برای ما هزینه دارد، ولی متاسفانه بعضی از افراد این خدمات را نمی‌بینند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در خصوص مشکل ناوگان اتوبوسرانی استان بیان کرد: مشکل کمبود اتوبوس در تمام کشور است در پایانه شهید سلیمانی روزانه ۲۰ تا ۲۵ هزار زائر عبور می‌کنند و این بر کمبود اتوبوس تاثیر دارد خوشبختانه کمبود اتوبوس با تدبیر استاندار و جلساتی که در این مورد گذاشته شده، کنترل شده است.

چشمه خاور با اشاره به آغاز طرح زمستانی راهداری گفت: طرح راهداری زمستانی با حضور دستگاه‌های خدمات رسان نظیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام، پلیس راه، نیروی انتظامی، مرکز فوریت‌های پزشکی، هلال احمر و سایر نیرو‌های امدادی با هدف آمادگی زمستانه راهداری و حمل نقل جاده‌ای در تامین امنیت و عبور و مرور در محور‌های برف گیر و گردنه‌های کوهستانی در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان ایلام از اول آذرماه آغاز شده است.

وی افزود: راهداران ایلام با حضور ۳۲۰ نیروی راهدار و پشتیبان در امر راهداری با تجهیزات و بکارگیری ۲۲۳ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در این طرح حضور دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: ۲۴ اکیپ راهداری به همراه تجهیزات و ماشین آلات بصورت شبانه روزی در جاده‌های ارتباطی این استان آماده ارائه خدمات هستند.

وی تاکید کرد: امسال برای جلوگیری از لغزندگی جاده‌ها ۱۰ هزار تن نمک و ماسه در استان برای راهداری زمستانی در راهدارخانه‌ها دپو شده است.

وی اضافه کرد: در زمان اجرای این طرح، راهداران با تمام توان، روان سازی ترافیک و سهولت تردد رانندگان و مسافران را فراهم و امداد رسانی و افزایش ایمنی جاده‌ای در تمامی مسیر‌ها را بر عهده دارند.

نظر شما