شناسهٔ خبر: 64163383 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۲۴ اکیپ راهداری به همراه تجهیزات در محورهای ارتباطی ایلام مستقر هستند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با اشاره به اینکه ۲۴ اکیپ راهداری به همراه تجهیزات و ماشین آلات بصورت شبانه روزی در جاده های ارتباطی این استان آماده ارائه خدمات هستند،گفت: امسال برای جلوگیری از لغزندگی جاده ها ۱۰ هزار تن نمک و ماسه در استان برای راهداری زمستانی در راهدارخانه ها دپو شده است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با اشاره به اینکه ۲۴ اکیپ راهداری به همراه تجهیزات و ماشین آلات بصورت شبانه روزی در جاده های ارتباطی این استان آماده ارائه خدمات هستند،گفت: امسال برای جلوگیری از لغزندگی جاده ها ۱۰ هزار تن نمک و ماسه در استان برای راهداری زمستانی در راهدارخانه ها دپو شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام؛ سید زاهدین چشمه خاور در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل،رانندگان و راهداری، افزود: در زمان اجرای این طرح، راهداران با تمام توان، روان سازی ترافیک و سهولت تردد رانندگان و مسافران را فراهم و امداد رسانی و افزایش ایمنی جاده ای در تمامی مسیرها را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه راهداران ایلام با حضور ۳۲۰ نیروی راهدار و پشتیبان در امر راهداری با تجهیزات و بکارگیری ۲۲۳ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در این طرح حضور دارند، اظهار داشت: طرح راهداری زمستانی با حضور دستگاه های خدمات رسان نظیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه، نیروی انتظامی، مرکز فوریت‌های پزشکی، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی با هدف آمادگی زمستانه راهداری و حمل نقل جاده‌ای در تامین امنیت و عبور و مرور در محورهای برف گیر و گردنه‌های کوهستانی از اول آذرماه آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام در بخش دیگری از سخنانش به مشکل  کمبود ناوگان اتوبوسرانی استان اشاره و تصریح کرد: مشکل کمبود اتوبوس در تمام کشور است در پایانه شهید سلیمانی روزانه ۲۰ تا ۲۵ هزار زائر عبور می کنند و این بر کمبود اتوبوس تاثیر دارد خوشبختانه کمبود اتوبوس با تدبیر استاندار و جلساتی که در این مورد گذاشته شده، کنترل شده است.                                                          

چشمه خاور با بیان اینکه از خرداد ماه سال گذشته تا امروز حدود ۴۹۰ کیلومتر از راههای این استان روکش آسفالت شده است،گفت: بحث حمل و نقل یک صنعت پویا در توسعه اقتصادی کشور است در واقع هیچ‌ گونه جایگزینی برای حمل و نقل بار و مسافر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه استان ایلام مقام‌اول روکش آسفالت را در کشور دارد و در ایمن سازی محورهای مواصلاتی نیز مقام اول را در کشور دارد و حدود ۷۱ هزار تابلو ظرف یکسال گذشته در محورهای مواصلاتی نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به یکم دی ماه روز راهدار اشاره کرد و افزود: این روز فرصتی برای تجلیل از فعالان این عرصه است که شبانه روز برای آرامش مردم و کاربران سطح جاده ها بویژه مناطق کوهستانی و صعب العبور استان تلاش می کنند.

نظر شما