شناسهٔ خبر: 64775164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام خبر داد

ضرورت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ایلام

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام گفت: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری ایلام به ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار، نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام، گفت: برای خرید ۱۳ دستگاه اتوبوس درون شهری جدید، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ۸۰ درصد کل هزینه را تقبل کرده است و ۲۰ درصد باقی مانده، معادل ۱۷۰ میلیارد ریال آن را باید، شهرداری استان پرداخت کند.

یونس ابراهیمی، افزود: متأسفانه به علت نبود اعتبار، سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام تا کنون موفق به پرداخت این هزینه نشده و از دریافت اتوبوس‌های سهمیه شهر ایلام، باز مانده است.

ابراهیمی، اضافه کرد: با وجود رایزنی‌های متعدد با رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و استانداری ایلام؛ هنوز این اعتبار تأمین نشده است.

وی، ادامه داد: در حال حاضر شهر ایلام ۳۵ دستگاه، اتوبوس درون شهری دارد که ۲۹ دستگاه آن متعلق به بخش خصوصی و مابقی در مالکیت سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام قرار دارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام، تشریح کرد: بیشتر این اتوبوس‌ها بازسازی شده اند و عمر مفید آن‌ها پس از بازسازی تا پنج سال بیشتر نخواهد بود که بعد از این مدت باید از رده خارج شوند.

وی، تأکید کرد: در حال حاضر ۳ سال از عمر مفید اتوبوس‌های بازسازی شده گذشته و تنها ۲ سال دیگر امکان فعالیت دارند.

ابراهیمی تصریح کرد: هرچند عمر مفید ناوگان شهری ۱۵ سال است؛ اما بیشتر اتوبوس‌های فعال ایلام با وجود فرسودگی همچنان در حال فعالیت هستند.

نظر شما