شناسهٔ خبر: 64158559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

۴۹۰ کیلومتر از راه‌های ایلام روکش آسفالت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: از خرداد ماه سال گذشته تا امروز حدود ۴۹۰ کیلومتر از راه‌های این استان روکش آسفالت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایلام، روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، اظهار داشت: بحث حمل و نقل یک صنعت پویا در توسعه اقتصادی کشور است در واقع هیچ‌گونه جایگزینی برای حمل و نقل بار و مسافر وجود ندارد. 

وی با اشاره به یکم دی ماه روز راهدار افزود: این روز فرصتی برای تجلیل از فعالان این عرصه است که شبانه روز برای آرامش مردم و کاربران سطح جاده‌ها بویژه مناطق کوهستانی و صعب العبور استان تلاش می‌کنند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام تاکید کرد: راهداران در سرمای زمستان و گرمای تابستان تلاش می‌کنند تا رانندگان بتوانند از محورها بصورت ایمن عبور کنند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با اشاره به اقدامات این اداره کل در حوزه روکش آسفالت جاده‌ها یادآور شد: از خرداد ماه سال گذشته تا امروز حدود ۴۹۰ کیلومتر انواع روکش آسفالت در ایلام انجام شده است. 

وی با بیان اینکه استان ایلام مقام‌اول روکش آسفالت را در کشور دارد و در ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی نیز مقام اول را در کشور دارد، گفت: حدود ۷۱ هزار تابلو ظرف یکسال گذشته در محورهای مواصلاتی نصب شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در خصوص مشکل ناوگان اتوبوسرانی استان بیان کرد: مشکل کمبود اتوبوس در تمام کشور است در پایانه شهید سلیمانی روزانه ۲۰ تا ۲۵ هزار زائر عبور می‌کنند و این بر کمبود اتوبوس تاثیر دارد خوشبختانه کمبود اتوبوس با تدبیر استاندار و جلساتی که در این مورد گذاشته شده، کنترل شده است. 

چشمه خاور با اشاره به آغاز طرح زمستانی راهداری گفت: طرح راهداری زمستانی با حضور دستگاه‌های خدمات رسان نظیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام، پلیس راه، نیروی انتظامی، مرکز فوریت‌های پزشکی، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی با هدف آمادگی زمستانه راهداری و حمل نقل جاده‌ای در تامین امنیت و عبور و مرور در محورهای برف گیر و گردنه‌های کوهستانی در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان ایلام از اول آذرماه آغاز شده است. 

وی افزود: راهداران ایلام با حضور ۳۲۰ نیروی راهدار و پشتیبان در امر راهداری با تجهیزات و بکارگیری ۲۲۳ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در این طرح حضور دارند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: ۲۴ اکیپ راهداری به همراه تجهیزات و ماشین آلات بصورت شبانه روزی در جاده‌های ارتباطی این استان آماده ارائه خدمات هستند. 

وی تاکید کرد: امسال برای جلوگیری از لغزندگی جاده‌ها ۱۰ هزار تن نمک و ماسه در استان برای راهداری زمستانی در راهدارخانه‌ها دپو شده است. 

وی اضافه کرد: در زمان اجرای این طرح، راهداران با تمام توان، روان‌سازی ترافیک و سهولت تردد رانندگان و مسافران را فراهم و امدادرسانی و افزایش ایمنی جاده‌ای در تمامی مسیرها را بر عهده دارند. 

لازم به ذکر است؛ مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری ایلام، جانشین فرمانده پلیس راه انتظامی استان، مدیران دستگاههای اجرایی، انجمن‌های صنفی، شرکت‌های حمل و نقل مسافر و کالا، رانندگان و راهداران تلاشگر استان حضور داشتند. 

در پایان این مراسم از راهداران نمونه، رانندگان و انحمن‌های بخش حمل و نقل کالا و مسافر استان ایلام تقدیر شد.

نظر شما