شناسهٔ خبر: 63723530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح سراسری کتابت قرآن کریم در کتابخانه عمومی شهید بهشتی قاین

طرح کتابت قرآن کریم باحضور ۷۰نفر از اعضای کتابخانه و دانش آموزان در کتابخانه عمومی شهید بهشتی قاین اجرا شد.

صاحب‌خبر -

اجرای طرح سراسری کتابت قرآن کریم در کتابخانه عمومی شهید بهشتی قاین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مددی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قاینات گفت: این طرح با کمک آموزش و پرورش در کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهر قاین برگزار شده که مورد استقبال خوب دانش آموزان و اعضای کتابخانه قرار گرفت.وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد ارتباط قوی‌تر بین نسل جوان و نوجوان با قرآن توصیف کرد و افزود: دانش آموزان با نوشتن آیات قرآن کریم حس نزدیکی بیشتری با قرآن خواهند داشت و کمک شایانی به رشد معنوی آن‌ها خواهد کرد.
وی افزود: در این طرح که در سراسر کشور اجرا می‌شود قرار است ۵جلد قرآن توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صحافی و چاپ شود و در تمام کتابخانه‌های عمومی کشور در قفسه کتاب قرارگیرد.
مددی گفت: در این طرح ۱۵ صفحه شامل ۹۴ آیه در ۵نسخه نوشته شد.
امام جمعه قاین هم این کار کتابخانه‌های عمومی را حرکتی ماندگار در جهت ترویج فرهنگ قرآنی یاد کرد و گفت: در دنیای امروز که قرآن را مورد اهانت قرار می‌دهند و کودکان بی گناه غزه را میکشند این کار که توسط نوجوان قرآن نوشته میشود قابل تقدیر است.
شفیعی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قاین نیز گفت: با هماهنگی‌های که انجام خواهد شد اینکار را ادامه می‌دهیم تا یک قرآن کامل با خط نوجوان و جوانان قاینی چاپ و منتشر شود.

نظر شما