شناسهٔ خبر: 67531504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سخنگوی ستاد انتخابات گیلان:

بیش از ۷۲ هزار نفر از جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال در انتخابات مشارکت داشته‌اند

سخنگوی ستاد انتخابات گیلان گفت: بیش از ۷۲ هزار نفر از جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال در انتخابات مشارکت داشته‌اند و ۹ درصد مردم گیلان با شناسنامه و ۹۱ با کارت ملی در انتخابات شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، جواد شفیعی ثابت شب گذشته _جمعه پانزدهم تیر_ با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان گیلان، اظهار کرد: ساعت ۲۴ فرایند اخذ رأی دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری به پایان رسید و شمارش آرا آغاز شده است.

وی افزود: در پنج ماه اخیر این سومین انتخاباتی بود که مجموعه فرمانداران و بخشداران پرتلاش استان گیلان برگزار کردند و نسبت به دوره اول انتخابات ریاست جمهوری که ۳۲/۶ درصد مشارکت داشتیم تا ساعت ۲۴ دیشب ۸۸۳ هزار رأی در شعب اخذ رأی قرار گرفته و با توجه به اینکه رأی‌گیری به پایان رسیده است، طبق اطلاعیه وزارت کشور اگر کسانی داخل شعبه اخذ رأی باشند باید این فرایند ادامه پیدا کند.

سخنگوی ستاد انتخابات گیلان اضافه کرد: این حضور ممکن است ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در شعب بزرگ شهری اتفاق بیفتد؛ بنابراین آرای دقیق‌تر را صبح خدمت مردم شریف اعلام خواهیم کرد.

شفیعی ثابت ادامه داد: میزان مشارکت ۴۳ تا ۴۳/۸ درصد خواهد بود که از این میزان ۴۸ درصد بانوان و ۵۲ درصد بانوان هستند.

وی تاکید کرد: بیش از ۷۲ هزار نفر از جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال در انتخابات مشارکت داشته‌اند و ۹ درصد مردم گیلان با شناسنامه و ۹۱ با کارت ملی در انتخابات شرکت کردند.

سخنگوی ستاد انتخابات گیلان تصریح کرد: ۱۸۶۵ نفر از سوی رؤسای ستاد انتخاباتی در استان به عنوان نمایندگان دو نامزد هم اکنون بر شمارش آرا نظارت دارند و جمع بندی آرا توسط بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها در استان و کشور انجام شود.

شفیعی ثابت گفت: برابر ارتباطی که با ستاد انتخابات کشور داشتیم همه تلاش بر این است که شمارش آرا با دقت صورت گیرد و با سرعتی که دارند صبح نتایج آرا را اعلام می‌کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی و شهدای خدمت، افزود: به واسطه این خدمتگزار شهید و همراهان گرانقدر ایشان زودتر از موعد یعنی دولتی که دو سال و ۱۰ ماه تلاش کرد و خاطرات ماندگاری را به یادگار گذاشت، انتخابات را برگزار کردیم.

سخنگوی ستاد انتخابات گیلان تاکید کرد: همه دست‌اندرکارانی که در دولت سیزدهم در استان مدیر بودند و زحمت کشیدند، افتخارشان این است که در دولت مردمی شهید رئیسی خدمت کردند.

شفیعی ثابت گفت: در ۴۵ سال از انقلاب اسلامی گذشته، روز متفاوتی را پشت سر گذاشتیم، از فردا همه می‌خواهیم زندگی کنیم، پیروز اصلی انتخابات مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: فردی که پیروز انتخابات شد باید به ایشان و هوادارانش تبریک و نامزدی که حائز اکثریت آرا نشد خدا قوت عرض کنیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌شود، اجرای پروژه‌ها و نیازهای مختلف کشور و استان در بخش‌های مختلف به سرانجام برسد.

نظر شما