شناسهٔ خبر: 63694202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دریافت جایزه بین المللی انجمن علم اطلاعات و فناوری توسط عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند

خبرگزاری صدا و سیما

عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند، جایزه بین المللی انجمن علم اطلاعات و فناوری (ASIS&T) را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

دریافت جایزه بین المللی انجمن علم اطلاعات و فناوری توسط عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، دکتر لیلی سیفی، عضو هیأت علمی گروه آموزشی علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه بیرجند، موفق به کسب جایزه SIG Member of the Year انجمن علم اطلاعات و فناوری (ASIS&T) شد.
جایزه SIG Member of the Year یکی از مهم‌ترین جوایز انجمن علم اطلاعات و فناوری است که به فردی که خدمات قابل توجهی در سطح بین الملل در خصوص توسعه حرفه ای، ارتباط با جامعه و ارتقا مشارکت اعضای انجمن داشته باشد، اعطا می‌شود.
جایزه مزبور در این دوره به دکتر لیلی سیفی، عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند تعلق گرفت.


اخذ بورسیه پژوهشی به مبلغ ۴۰۰۰$ از مؤسسه ASIS&T برای اجرای پروژه مدرسه زمستانی در خصوص تقویت مهارت‌های پژوهشی برای دانشجویان دکتری و پسا دکتری کشور‌های درحال توسعه، تولید محتوای تجارب کتابداران کارآفرین در سطح بین الملل، برگزاری کنفرانس بین المللی طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی، ایده ها، تجربه‌ها و الگو‌ها و جلب حامیان بین‌المللی از جمله انجمن علم اطلاعات و فناوری، برگزاری جلسات کافه بین المللی با هدف تعامل با اعضای ASIS&T با حضور بیش از ۲۰ کشور شرکت کننده، برگزاری وبینار‌های مشترک بین‌المللی با شاخه خاورمیانه ASIS&T، دانشگاه شهید بهشتی و SIG-III از جمله خدمات قابل توجه دکتر لیلی سیفی، عضو هیأت علمی دانشگاه برای دریافت این جایزه بین المللی است.


انجمن علم اطلاعات و فناوری، انجمنی تخصصی و بین المللی با قدمتی حدود ۸۰ سال برای رفع شکاف دانشی میان حرفه و پژوهش (نظر و عمل) در موضوع‌هایی مثل روش‌های ذخیره و بازیابی، مدیریت، آرشیو‌های باز و تحلیل داده‌ها و اشاعه اطلاعات فعالیت میکند.

افراد زیادی متشکل از محققان، اساتید دانشگاه و دانشجویان از سراسر دنیا عضو این انجمن هستند که از طریق شرکت در جلسات و برنامه‌های آموزشی مداوم در زمینه علوم و فناوری اطلاعات فعالیت کرده و به رشد حرفه خود کمک میکنند.

باتوجه به هزینه زیاد عضویت در این انجمن، هر ساله جایزه‌ای با عنوان Infoshare award برای علاقه‌مندان به عضویت کشور‌های در حال توسعه درنظر گرفته میشود که برندگان این جایزه میتوانند به صورت رایگان به عضویت درآیند.
برندگان این جایزه قادر خواهند شد در تمامی کارگاه ها، سخنرانی‌ها و دوره‌های آموزشی به صورت رایگان شرکت نموده و به شبکه حرفه‌ای متخصصان بین المللی متصل شوند.

نظر شما