شناسهٔ خبر: 63958993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان جنوبی

اعتبار پژوهشی  ۱۲ میلیارد تومانی از وزارتخانه در راه استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی: در خصوص تخصیص اعتبارات پژوهشی  ۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به این اداره‌کل خبر داد.

صاحب‌خبر -

اعتبار پژوهشی  ۱۲ میلیارد تومانی از وزارتخانه در راه استان
به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی با اشاره به اینکه تمام بودجه پژوهشی در این اداره‌کل در زمینه میراث فرهنگی هزینه می‌شود، افزود: با کمک گرفتن از موضوعات پژوهشی آنچه را که در حوزه میراث‌فرهنگی غفلت شده را می‌توان دوباره پویا کرد. 

وی افزود: بافت‌های تاریخی زیادی در استان وجود دارد که از ظرفیت های مغفول مانده میراث‌فرهنگی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: پژوهش می‌تواند در زمینه‌های شناسایی محوطه‌ها، تپه‌ها و ... که نیازمند اعتبار و اقدام باستان شناسی است ، مؤثر باشد.

شاه‌وردی گفت: پژوهش در هر یک از بخش‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما اعتبارات استانی که در شهرستان‌ها توزیع می‌شود محدود و نیازمند اعتبارات ملی است.


وی از قول مساعد در خصوص تخصیص اعتبارات پژوهشی  ۱۲ میلیارد تومانی از محل اعتبارات ملی به این اداره‌کل خبر داد و افزود: این امر نشان می‌دهد در بعد ملی به پژوهش اهمیت بیشتری داده می‌شود.

شاه وردی گفت:  با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم صددرصد اعتبارات پژوهشی سال‌های گذشته را جذب کنیم؛ امسال هم افزایش ردیف اعتبارات تخصیصی پژوهشی از برنامه های ماست.

وی میزان اعتبارات پژوهشی این اداره‌کل را در سال جاری  ۴۰۰ میلیون تومان دانست و گفت:  این میزان نسبت به سال گذشته صد در صد رشد داشته است.

وی افزود: برنامه های پژوهشی در حوزه صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی موجب احیا رشته‌هایی شده، که منسوخ شده بود. 

نظر شما