شناسهٔ خبر: 63727311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از پژوهشگران برتر استان تجلیل می‌شود

در هفته پژوهش از پژوهشگران برتر استان در تالار ولایت دانشگاه بیرجند تجلیل می‌شود

صاحب‌خبر -

از پژوهشگران برتر استان تجلیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، لامعی رئیس دانشگاه بیرجند و دبیر شورای سیاست گذاری هفته پژوهش و فناوری استان و دبیر شورای سیاست گذاری هفته پژوهش استان در نشست خبری هفته پژوهش با اشاره به اینکه مبحث پژوهش و تحقیق در جامعه جایگاه مهمی دارد گفت:زنگ هفته پژوهش از ۱۵ آذر در مدارس و مراکز پژوهشی به صدا در خواهد آمد.

وی از برپایی نمایشگاه دستاورد های پژوهشگران استان به همت پارک علم و فناوری استان به میزبانی دانشگاه بیرجند خبر داد و افزود: دستگاه های اجرایی که در حوزه پژوهش فعالیت دارند می‌توانند در این نمایشگاه دستاورد های خود را به معرض نمایش بگذارند.


وی با بیان اینکه در مراسمی از پژوهشگران برتر استان در ۱۵ آذر ماه در تالار ولایت دانشگاه بیرجند تجلیل خواهد شد گفت:همه دستگاه ها پژوهشگران برتر خود را معرفی کردند و در این مراسم از آنها تجلیل خواهد شد.

برگزاری تورهای پژوهشی در سطح استان،بازدید دانش آموزان از مراکز علمی، برگزاری سمینار و کارگاه‌ها برای رفع چالش های شرکت های دانش بنیان،نشست با نخبگان برای رفع چالش ها،۱۱۳ سخنرانی در دانشگاه های استان با موضوع پژوهش و فناوری از جمله دیگر برنامه های هست که در هفته پژوهش در استان انجام خواهد شد.


وی گفت:برای اولین بار دانشگاه بیرجند قرار است در نمایشگاه فن بازار که در تهران به صورت کشوری برگزار می‌شود حضور پیدا کند.


لامعی با بیان اینکه در دانشگاه بیرجند یکی از اسناد راهبردی که مدنظر است سند اسلامی کردن دانشگاه هاست افزود: قسمت اعظم این سند به حوزه آموزش و به ویژه پژوهش و فناوری اختصاص دارد.


وی گفت :۷۰ درصد از راهبرد های سند اسلامی شدن دانشگاه ها به حوزه علم و فناوری و ۲۰ درصد به مباحث فرهنگی و ۱۰ درصد دیگر به مباحث عام تعلق دارد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود :در این بیانیه از سه کلید واژه جوان،امید آفرینی در جامعه و علم و فناوری تاکید زیادی شده است .

آخرین وظیفه که به دانشگاه بیزجند داده شده است تشکیل هیات اندیشه ورز ستاد علم و فناوری خراسان جنوبی است؛که با استفاده از ظرفیت ها ،قابلیت ها،و نخبگانی ک در سطح استان در حوزه علم و فناوری صاحب نظر هستند این هیات پیش خواهد رفت


دکتر لامعی گفت:در ۷ دی ماه دانشگاه بیرجند میزبان اقای خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود که با حضور ایشان رسما هیات اندیشه ورز دانشگاه آغاز به کار خواهد کرد.

نظر شما