شناسهٔ خبر: 62933852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت ۴۲۷ کانون فرهنگی هنری مساجد در روستا‌ها

خبرگزاری صدا و سیما

هم اکنون ۴۲۷ کانون فرهنگی هنری مساجد در روستا‌های خراسان جنوبی به فعالیت‌های فرهنگی مشغول هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در برنامه پرسمان شبکه خاوران گفت: عمده فعالیت‌های فرهنگی ستادفعالیت ۴۲۷ کانون فرهنگی هنری مساجد در روستا‌ها در روستا‌ها است و از مجموع ۷۰۵ کانون فرهنگی مساجد فعال در استان ۴۲۷ کانون روستایی هستند که خاستگاه برنامه‌های فرهنگی مختلف هستند.
حجت الاسلام محقی افزود: جمعیت روستا و درخواست امام جمعه و یا هیئت امنای مساجد شرطی برای تأسیس کانون‌های فرهنگی در روستا‌هاست و همچنین از تأسیس کانون‌ها در روستای مرزی نیز غافل نشده‌ایم.
وی گفت: هم اکنون ۱۷ گروه سرود کانون مساجد فعال هستند و ۷ گروه از آن‌ها آثارشان ملی است و در شبکه‌های سراسری پخش می‌شود.

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: ۱۶ مسجد برنامه کسب و کار در جوار مسجد را در بیرجند انجام می‌دهند که البته در بحث‌های مختلفی مثل سیب سلامت، بحث‌های حمایتی، تجهیزات و فروش مشکل دارند که قبل از سال قرارگاه اشتغال و کسب و کار در جوار مسجد تشکیل و از نماینده هر مسجد دعوت شد تا به بیان مشکلات خود و پیدا کردن راه حلی برای رفع آن‌ها بپردازند.


حجت الاسلام محقی گفت: همچنین کانون‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هم قدم‌هایی برمی‌دارند و به طور کل می‌توان گفت که ظرفیت این را دارند که مرجعی در حوزه فرهنگی باشند.

وی افزود: باید از بحث کانون‌ها در روستا حمایت کنیم و در همین جهت برنامه‌هایی داریم تا در هر شهرستان یک قرارگاه اشتغال داشته باشیم.
دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۱۰۷ کتابخانه مخزن‌دار و ۹۰ کتابخانه باز در کانون‌های روستا‌یی گفت: از مجموع ۵۶ هزار و ۲۱۱ عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان ۳ هزار و ۱۶۰ عضو مربوط به کانون‌های فرهنگی در روستا‌ها هستند.

نظر شما